gewichtstoename

<p>hi!</p><p>Dit is natuurlijk het minst belangrijke onderwerp om je druk om te maken maar ik ben onwijs nieuwschierig hoe dit voor Anderen gaat </p><p>ik ben 19 weken zwanger en ondertussen zo'n 6 kilo aangekomen.</p><p>ik ben ooit te dik geweest, 20 kilo afgevallen 5 jaar geleden en vind dit nog wel het moeilijkste gedeelte om los te laten.</p><p>herkenbaar? en hoeveel zijn jullie aangekomen?</p><p>groetjes!</p>
 
Hoi! Super herkenbaar zelfs! Ik ben 4 jaar geleden zo''n 20 kilo afgevallen en het is toch een gevoelig dingetje gebleven. Ik ben ondertussen 37+3 weken zwanger en ben 11 kilo aangekomen, heel erg maar ik maak me nu al druk dat ik straks weer zoveel moeite moet doen om me weer fijn te voelen, maargoed ik heb het er voor over hoor! 
 
Aan het eind van mijn zwangerschap was ik 13 kilo aangekomen. De week na mijn kraamweek was ik alweer 12 kilo kwijt. 
 
Ik ben tijdens mijn zwangerschap wel 26kg aangekomen. Mijn startgewicht was 62 en ik eindigde op 88. Ik vond het echt verschrikkelijk en zag er echt uit als een plofkalkoen maar nu 12 weken na mijn bevalling ben ik 18kg kwijt en gaat het er langzaam allemaal af. Tijdens mijn zwangerschap heb ik me er heel erg druk over gemaakt maar nu ze er is en ik merk dat het allemaal wel weer goed komt ben ik er nog maar weinig mee bezig. Je bent sowieso na je bevalling echt al een paar kg lichter en de dagen erna verlies je ook nog kilo’s! Borstvoeding geven helpt ook wel met het verliezen van wat kilootjes. Geniet gewoon van je zwangerschap want het komt echt allemaal goed en het is het allemaal meer dan waard! 
 
Ik ben in totaal 20kg aangekomen. Toevallig vorige week gewogen en zit nu,tien maanden na de bevalling, weer op mijn oude gewicht. Heb niet echt opgelet met eten na de bevalling en gewoon gegeten waar ik zin in had. Dus niet echt opgelet
 
Hi! Ik ben morgen 26 weken zwanger en tot nu toe iets meer dan 5 kg aangekomen. Ik zou je er niet al te druk om maken, zolang jij gezond eet en af en toe wat lekkers snackt is het prima toch?! De een komt nu eenmaal meer aan dan de ander. Kan met allerlei dingen te maken hebben. 
 
Hoi! Ik ben 34 weken en ben denk ik rond de 10 kilo aangekomen. Ik weeg me nooit (ook niet voor de zwangerschap), omdat ik altijd zwaarder ben dan ik lijk herinner ik me van vroeger, waar ik altijd erg onzeker van werd.
Ik ben nooit dik geweest, wel gespierd, maar dus wel altijd qua BMI (als ik dat al berekende) aan de echt hoge kant (net niet te hoog geloof ik). Vandaar dat ik zo'n drie jaar geleden gestopt ben me te wegen en zelf, aan de hand van mijn spiegelbeeld & kleding, bepaal of ik vind dat het oké is of dat ik even op mijn eten moet gaan letten. Ging altijd prima! Maar wat jij ook zegt, de zwangerschap maakte mij vanaf het begin vooral wat dat betreft 'zenuwachtig' en het aankomen kon ik dan ook niet loslaten. Vind het nog steeds lastig, omdat ik mijn eigen lichaam in de spiegel nu echt niet herken en ik dus aan de hand daarvan niet echt meer iets kan zien. Ook passen uiteraard bijna al mijn normale kleren niet meer ;) vooral spijkerbroeken niet.
Ik heb niet echt een advies voor je, behalve dat het bij mij helpt om tegen mezelf te zeggen dat mijn onzekerheid hierover er mag zijn - er verandert ook echt heel veel in je lichaam! Ook helpt het om gezond te eten (zodat ik in ieder geval mezelf niets kan 'verwijten') en niet teveel toe te geven aan cravings, maar zelfs dat me af en toe toe te staan (heb er niet echt veel, behalve dat ik ineens onwiiiijs into zoetigheid ben waar ik normaal juist dat echt makkelijk kan laten staan). Ook sport ik nog drie keer per week en daar voel ik me altijd lekker door. En ik heb met mezelf afgesproken dat ik na de zwangerschap de 'balans op ga maken' en ook, vanaf dat het weer kan natuurlijk, weer lekker ga sporten en op mijn eten ga letten. 
Meer dan een beetje op je eten en beweging letten kun je niet doen nu! 
 
Hi Azmc,
Ik ben in korte tijd 2 keer zwanger geweest zometeen. Ben nu 31 weken van de tweede en onze dochter is in Januari 2018 geboren. Ik woog voordat ik zwanger werd van onze dochter 68 kilo. Ik ben veel aangekomen tijdens die zwangerschap, want ik kon werkelijk waar alles de hele dag door eten zonder ziek te worden. En het lukte me helaas niet altijd om mezelf in bedwang te houden haha. Toen ik zwanger werd van ons tweede kindje was ik nog 78 kilo en dit is inmiddels opgelopen tot de 90. Dus er komt sowieso nog wat bij.. Ik heb me er heel druk om gemaakt omdat ik altijd een prima lijntje had, maar nu heb ik me erbij neergelegd. Ik zie het zo, als ik er zometeen 2 geweldige maar vooral gezonde kindjes voor terug heb dan is het het waard. En ik heb liever dat ik goed kan eten dan dat ik 9 maanden alleen naar ziek zou zijn. Dat lijkt me pas een hel. Ik was bij deze een stuk misselijker in het begin, maar al snel ook niet meer. Er zit zometeen 19 maanden tussen onze dames en dan ga ik met mezelf aan de slag. Maar ik ben blij dat ik er tussendoor niet teveel aan gedaan heb want we waren toch weer snel zwanger. Iedereen is mooi zoals hij of zij is prent dat in je koppie. Liefs!
 
Terug
Bovenaan