Hoi! Ik ben 34 weken en ben denk ik rond de 10 kilo aangekomen. Ik weeg me nooit (ook niet voor de zwangerschap), omdat ik altijd zwaarder ben dan ik lijk herinner ik me van vroeger, waar ik altijd erg onzeker van werd.
Ik ben nooit dik geweest, wel gespierd, maar dus wel altijd qua BMI (als ik dat al berekende) aan de echt hoge kant (net niet te hoog geloof ik). Vandaar dat ik zo'n drie jaar geleden gestopt ben me te wegen en zelf, aan de hand van mijn spiegelbeeld & kleding, bepaal of ik vind dat het oké is of dat ik even op mijn eten moet gaan letten. Ging altijd prima! Maar wat jij ook zegt, de zwangerschap maakte mij vanaf het begin vooral wat dat betreft 'zenuwachtig' en het aankomen kon ik dan ook niet loslaten. Vind het nog steeds lastig, omdat ik mijn eigen lichaam in de spiegel nu echt niet herken en ik dus aan de hand daarvan niet echt meer iets kan zien. Ook passen uiteraard bijna al mijn normale kleren niet meer
vooral spijkerbroeken niet.
Ik heb niet echt een advies voor je, behalve dat het bij mij helpt om tegen mezelf te zeggen dat mijn onzekerheid hierover er mag zijn - er verandert ook echt heel veel in je lichaam! Ook helpt het om gezond te eten (zodat ik in ieder geval mezelf niets kan 'verwijten') en niet teveel toe te geven aan cravings, maar zelfs dat me af en toe toe te staan (heb er niet echt veel, behalve dat ik ineens onwiiiijs into zoetigheid ben waar ik normaal juist dat echt makkelijk kan laten staan). Ook sport ik nog drie keer per week en daar voel ik me altijd lekker door. En ik heb met mezelf afgesproken dat ik na de zwangerschap de 'balans op ga maken' en ook, vanaf dat het weer kan natuurlijk, weer lekker ga sporten en op mijn eten ga letten.
Meer dan een beetje op je eten en beweging letten kun je niet doen nu!