Gewichtsverlies baby 8mnd

<p>Hee allemaal,</p><p>Ik heb een prachtig meisje van net 8 maanden, en we zijn vanaf het begin van de Corona crisis nog maar 1x bij het consultatiebureau geweest voor een prikje. Ze is verder niet meer "officieel" gewogen of gemeten sinds ze vijf maanden was. Nu heb ik het zelf wel bijgehouden met een meetlat en de normale weegschaal, dus het is een beetje natte vinger werk. Maar goed, bij zeven maanden heb ik haar gewogen en was ze 7,5 kilo. Nu heb ik haar gister weer gewogen en zit ze op 7,3 kilo... Ik ga straks meteen het cb bellen, maar vroeg me af of iemand dit ook herkent?</p><p>Verder is ze altijd vrolijk, eet en slaapt redelijk goed (in de avond hebben we wat inslaap problemen), kan zelf gaan zitten, kruipt, trekt zich al een beetje op aan de box spijlen, vindt groente en fruit heerlijk... </p><p>Ze is maar een beetje te licht voor haar leeftijd, daar maak ik me geen zorgen om, maar het is de plotselinge daling & de afwijking van haar curve wat mij zorgen baart... ? Zo bang dat ik iets niet goed doe. </p><p>In ieder geval bedankt voor het lezen, ik moest het even van me afschrijven...</p><p>Fijne dag allemaal!</p>
 
Het is altijd lastig wegen met je eigen weegschaal. Je zou voor je geruststelling inderdaad naar cb kunnen gaan. Zou het ook zo zijn dst haar gewicht wat is afgenomen omdat ze meer is gaan bewegen? Onze dochter is 7 maanden en moet weer naar cb. Is ook vanaf 5 maanden niet meer gewogen, ook thuis niet. Ze ziet er goed uit, ze eet goed, is tevreden en blij. Denk dat dat het belangrijkste is.
 
Ik zou wel bellen voor een weegafspraak en dan ook laten vergelijken met vorige meting van het cb. Het kan zijn dat ze even minder hard groeit, maar afvallen lijkt me niet goed. 
 
Ik zou even bellen inderdaad. En misschien volle producten gaan geven als volle yoghurt als toetje, roomboter op brood etc. 
 
Zodra een kind meer gaat bewegen vallen ook de babyvetjes wat af. 
Ik zie het bij die van mij. Best gezonde baby met elastiekjes armen en beentjes. Nu ze aan het tijgeren is, is het al stukken minder. Dus valt inderdaad iets af. Maar nog steeds een gezonde baby om te zien
 
Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb vanochtend met het cb gebeld en de kinderarts vermoed dat het inderdaad ligt aan het opeens meer bewegen... Ze beredeneerde dat de energie inname nog niet in balans is met hoeveel ze kwijt raakt aan het kruipen en (willen) staan, en dat dit vanzelf weer recht trekt.
Wel aangedrongen op een weegafspraak en dat was geen probleem, morgen komt er iemand langs om mijn meisje te bekijken! 
Ze ziet er verder inderdaad ook gewoon gezond uit, niet te dun of iets dergelijks, maar zoals TJF aangeeft vind ik zelf ook daadwerkelijk afvallen bij een baby toch wel eng.. Hopelijk kan de verpleegkundige mij morgen geruststellen! 
Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken en meeleven!
 
 
Terug
Bovenaan