Gewichtsverlies baby 9,5 maand

Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen met mijn dochtertje van 9,5 maand bij het cb geweest. Daar is zij uiteraard gewogen en gemeten en het blijkt dat ze in de afgelopen 1,5 maand niets is aangekomen en zelfs iets afgevallen. Ze is ook maar 1 cm gegroeid. Hiervoor ging het hartstikke goed ze weegt nu ook 8 kilo en eet echt hartstikke goed, maar de arts maakte zich toch wel zorgen (en ik dus ook..) want het is niet "normaal" en ik moet nu dus over 2 weken terug komen... Is er misschien iemand die dit ook heeft gehad en wat eventueel de oorzaak was??

Groeten Kirsten
 
Mijn dochter was vanaf september tot januari
(bijna 5 maanden) maar 100 gram aangekomen. Veel te weinig dus. Ze was die periode ook geen geweldige eter, maar volgens mij lag het meer aan de griep.

Ze had die week voor de laatste meting een griepje gehad waarbij ze 2 dagen lang veel gespuugd, veel diaree heeft gehad en bijna niets gegeten. Die periode die daarna kwam is ze weer goed gegroeid.

Hopelijk is jouw meisje straks ook weer gewoon aangekomen!
 
Tim was ook in ruim een maand nauwelijks gegroeid en aangekomen. Toen ik twee weken later hem opnieuw liet wegen en meten, was hij een halve kilo en 4 cm gegroeid! Even een groeispurtje gehad...
 
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch wel weer gerust dat er dus wel meer kindjes zijn die zo'n "dipje" hebben zeg maar! Dan wachten we gewoon rustig af!
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan