Gewijzigd slaapritme

Hallo!

Zoals ik al eerder eens heb aangegeven, heeft mijn zoontje vanaf zijn geboorte al doorgeslapen. Dat wil zeggen dat ik hem in de tijd dat ik zelf ging slapen niet heb gehoord. Sinds november, toen was hij ruim 11 maanden wordt hij nu regelmatig 's-Nachts wakker. Soms ligt hij gewoon wat te jammeren waarbij ik dan het idee heb dat hij wat gedroomd heeft ofzo, of hij wordt wakker omdat zijn knuffeldoek op de grond is gevallen. Maar de laatste tijd wordt hij toch wel erg vaak wakker. Meestal na een uurtje of vijf, in dit geval rond middernacht en dan is hij wakker tot een uur of twee 's-Nachts. Nu is hij wel erg verkouden, dus misschien dat het daar aan ligt, maar hij is wel vaker verkouden geweest en toen heeft hij daar in de nachten ook weinig last van gehad.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit ook meemaken met jullie kindjes.

Mijn zoontje is nu ruim 1 jaar en wordt eind januari 13 maanden.

En ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed wat ik er 's nachts mee aan moet. Afgelopen nacht was hij ook echt aan het huilen. Ik kreeg hem amper getroost. Alsof hij zeggen wilde, laat mij maar in bed liggen, want ik ben zo moe. Dus heb ik hem ook in bed gelegd en na een tijdje werd hij rustiger.

Ook werd hij altijd vrolijk babbelend wakker ('s Morgens) of ik moest hem zelfs wakker maken. Nu is hij ondanks de gebroken nachten vroeger wakker en lijkt hij niet uitgeslapen. Wordt jammerend wakker. Gisterenmorgen heb ik hem terug gelegd in bed en sliep hij ongeveer anderhalf uur, maar omdat hij nu eigenlijk maar 1x per dag naar bed toe gaat, sliep hij gisterenmiddag niet meer!

Is dit voor jullie herkenbaar?
Hebben julllie tips waardoor hij 's Nachts beter zou kunnen slapen?

Groetjes, Mir

Hoi,

Misschien is het  't beruchte 13-maanden sprongetje? Heather heeft daar erg veel last van gehad, ook kwa slapen.
Het kan trouwens best zijn dat hij, ivm verkoudheid ed, toch even niet meer genoeg heeft aan 1 slaapje. Gewoon naar bed blijven brengen werkt hier toch het beste. Heather vindt dit ook niet altijd even leuk, maar als ze echt moe is hoor ik haar eerst morren en mopperen, vervolgens spelen en daarna niets meer...

Kwa verkoudheid heb ik wel een aantal tips die het doorslapen zouden moeten bevorderen: neusspray voor 'ie naar bed gaat, bed aan de kant waar het hoofd ligt iets omhoog (2 boeken eronder bv), ui naast het bed. Zouden moeten ja... soms zit er ook gewoon niets anders op dan de rit uitzitten en hopen dat het snel overgaat!

Succes, KT

De tips voor de verkoudheid heb ik allemaal al toegepast, zelfs nog zijn rug en borstje ingesmeerd met Luuf (babyverkoudheidsbalsem).

Wat waren de "symptomen" dan bij het 13-maanden sprongetje van jouw dochtertje?

Ik hoor het graag!!

Kan ik een beetje vergelijken hee....

Groetjes.

quote: Mimi1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-01-2008 16:47:44'));

Wat waren de "symptomen" dan bij het 13-maanden sprongetje van jouw dochtertje?

Ik hoor het graag!!

Kan ik een beetje vergelijken hee....

Groetjes.

Sorrie dat ik effe meelees maar bij onze zoon waren de symptomen huilen, hangen en jammeren. En dat de hele dag door. En dan pakte ik hem op dan wilde hij weer los op de grond maar begon dan weer te huilen enzovoort. Maar dit duurde gelukkig maar 1 dag en daarna was de sprong alweer genomen.

groetjes Ida

Hoi,

Hier duurde het wat langer dan 1 dag. Slecht slapen, driftig, jengelen en jammeren. En heel veel uitproberen. En vervolgens driftig, jengelen en jammeren als het niet mocht...   Ze begon echt door te krijgen dat ze dingen kan sturen. Zo wil ze al weken 's avonds níet eten. Ze zit heel gezellig aan tafel, speelt met haar eten dat het een lieve lust is, maar een hap er van nemen, ho maar. Zelfs het danoontje gaat er moeizaam in.

Groetjes & succes, KT

ps, als je jezelf echt zorgen maakt, neem dan voor alle zekerheid even contact op met het cb!

Héél herkenbaar allemaal! Denk inderdaad ook dat hij mij/ons aan het uitproberen is. Lijkt wel alsof niks goed is af en toe. Alsof hij ontevreden is ofzo. Denk dat we hem vanaf nu toch strenger aan moeten gaan pakken, het is nog maar een hummeltje van nog geen 13 maanden en heeft nu al een eigen willetje. Hij is ook echt van het gooi-en smijtwerk op het moment. Maait alles van tafel af als hij ergens mee aan het spelen is. Of van de commode en als ik hem er dan op wijs, kijkt hij mij "oh zo ondeugend" aan he.... en dat is de kunst om vol te houden.

Groetjes.

Terug
Bovenaan