Gewogen en te licht bevonden??

Hai,

Ben gisteren met Sanne naar het CB geweest, en ze vonden dat ze te weinig gegroeid was... Nu maak ik me echt nog geen zorgen hoor, ze is lekker mollig, en tevreden, maar baalde toch even. Nu moet ik een keer extra om te wegen, dus dan zien we wel. Overigens is ze groot zat met 6350 gram en 65 cm, en dat met 4 maandjes, toch?
Maar dan ga je gelijk zitten denken, zou mijn voeding nog wel genoeg voedingsstoffen hebben enzo... Val namelijk ook te veel af, zit nu twee kilo onder mijn oude gewicht, en moet echt mijn   best doen om veel te eten. Luxe probleem, dat wel, maar meer mag er niet af anders word ik echt te mager.
Ze heeft trouwens weer twee prikken gehad (en niet gehuild, bikkel), en de volgende hoeft ze pas met 11 maanden, dus daar zijn we lekker een poosje vanaf!

Groetjes Trudy

Ik snap het niet hoor, dat ze je zo onzeker maken. Bij mij werd gezegd dat Liv precies op gemiddeld zit, zij is volgende week pas 4 maanden, maar ze weegt 5720 gram en is 61 cm. Lijkt mij dus behoorlijk wat minder. Ach, mij maakten ze ook onzeker hoor, door ineens te zeggen dat Liv niet zo lang door mocht slapen.
Advies: onthoud dat waar je je prettig bij volet en vertrouw op je eigen moedergevoel en op je kindje!
Patricia

sjongejonge zeg, hebben ze d'r eigen niet vergist daar op het CB...
das toch een perfect gewicht en lengte voor 4 maanden!!!!

nou laat ze lekker zeuren..pff.. het lijkt wel of ze wat zoeken...
volgens mij zijn er genoeg kindjes kleiner met 4 maanden hoor..

groetjes marleen

Wat een onzin!

Anne is met 4 maanden ook geweest en was 5830 gram en was 60 cm lang. Ze zat onder het gemiddelde, maar dit was nog binnen de grenzen van de grafiek.
Beetje raar dus. WeI hoeven pas weer met 5,5 maand en hoeven niet tussentijds te wegen en te meten, dus ik vind het raar dat jullie wel moeten.
Anne had overigens wel net gedronken (170cc), dus  haar gewicht was iets meer dan ze welkelijk is.
Hebben ze zich idd niet vergist?

Groetjes,
Natasja en Anne  

Hoi hoi,

Het eerste wat ik dacht daar heb je het cb ook weer.
Het lijkt mij een prima gewicht hoor voor je meiske qua leeftijd..........
Maar ga op je eigen gevoel af, zolang Sanne het goed doet en lekker in haar vel zit is het goed.
Wat is het cb toch goed in onzeker maken van ouders zeg!!!!!!!!!!

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

Hoi,

Het ging er eigenlijk om dat ze 400 gram per maand mogen/ moeten groeien, en Sanne deed dit ook keurig (zelfs een keer meer dan 800 gram!) maar het was nu 'maar' 320 gram. Snap het ook niet helemaal, en zeker niet als je haar gewicht en lengte ziet, maar goed, ik ga keurig wegen over 4 weken en kijken wat ze dan weer te zeuren hebben... Ik maak me er niet druk om hoor, ik zie dat het goed  gaat met haar, en dat is het belangrijkst!

Groetjes Trudy  

Hmmm.... 320 in een maand is toch prima!
Het ligt er ook maar net aan wanneer je kindje gedronken en geplast heeft! Als je net voor het wegen een fles (of borst, ik weet niet wat je geeft) hebt gegeven is je kindje ook zo veel zwaarder. Als dit alweer een tijdje geleden is geweest en je kindje net heeft gepoept en geplast is het gewicht minder. Das logisch toch?
Op deze manier kan het gewicht zo een hele voeding schelen!

Ach, lekker over 4 weken gaan wegen en als jij niks aan je kindje merkt is het goed, toch?

Groetjes,
Natasja

ach ja, die CB's.... Volgens mij is het toch een prima gewicht!
Als ik dat dan met Amy vergelijk: die is nu drie en een halve maand, is 60cm en 5550 gram. Dan zou ze in anderhalve week nog 1 kilo moeten aankomen en 4 cm moeten groeien. Dat gaat dat arme kind nooit lukken..... hi hi
Maar je wordt er idd wel onzeker van, terwijl het toch eigenlijk hartstikke goed gaat!

Luister inderdaad maar gewoon naar je eigen gevoel, en als je meiske toch lekker alert is, goed drinkt, plast en poept dan is het toch goed?!
Ik geloof dat ik m'n eigen advies ook maar op moet volgen....ha ha ha.
Ik heb me na gisteren ook maar voorgenomen me niet meer op te laten fokken door het cb (dit wel na al m'n irritaties hier van me afgeschreven te hebben, zie ander onderwerp )

Groetjes Lilian

Terug
Bovenaan