Gewone blokken of merk (grimms)?

<p>Ik ga stapelblokken aanschaffen voor mijn kindje, ik zag op bol.com verschillende trommels met 50 of 100 stuks houten blokjes in voor tussen de 10-20 euro. Nu vraag ik me af of het wel het investeren waard is in een merk blokken, zoals de grimms bvb, vinden de kinderen dit leuker? Wat maakt het zo anders? Ik lees op sites dat er ook kinderen zijn die er niet mee spelen en het dan gebruikt wordt ter decoratie... Wat denkenn jullie? Met wat voor blokken speelt jullie kindje?  + Eventueel leeftijd (ze is 2, ik zie dat er veel sets van grimms pas vanaf 3jr zijn...)</p>
 
Onze dochter is 2 jaar en 3 maanden en speelt sinds dat ze 2 is pas echt met de blokken. Ze begint ze nu ook te stapelen enzo. Wij hebben gewoon zo'n ton wat ook meteen een vormenstoof is met houten blokken. We hebben er 1 van Woezel en Pip, 1 gewone en 1 van dieren. Geen idee of er verschil zit in kwaliteit, zitten een paar kleine beschadigingen op doordat ze er ook weleens mee gooit.
 
Het enige verschil is dat die van Grimms waarschijnlijk niet tot amper lelijk worden. De verf blijft heel goed zitten. Bij goedkopere blokken slijt de verf eerder in de hoekjes als de blokken door de kamer vliegen of als ze erop knabbelen ;)

Ik werk op een kinderdagverblijf en daar hebben we blokken van Grimms. De kwaliteit is gewoon heel goed (de verf) Maar een blok is een blok, zo simpel is het ook! :)

Persoonlijk zou ik zelf voor thuis niet zulke duren blokken kopen. Wel leuk zijn blokken in verschillende vormen, zodat je ook echt een huis ofzo kunt bouwen met bogen en je niet alleen maar vierkante blokjes hebt
 
Wij hebben een blokkenton gekregen als kraam cadeau van de Hema, top spul, alleen zitten er wel kleine blokjes in die miep in der mond stopt.
 
Terug
Bovenaan