gewone melk en avondfles eraf

A

Anoniem

Guest
hoi
ik wil graag wat advies,ben vanmiddag naar het cb geweest,en ik mag straks wel met gewone melk beginnen,en de avondfles mocht er ook wel af.hoe pak ik dit het beste aan?anouk drinkt de fles s,avonds nog lekker leeg(bijna altijd).en smorgens krijgt ze de fles en gaat dan weer slapen,geef je dan gewone melk in de fles of pap er door heen?ik weet het allemaal vragen maar zit effe te twijfelen nu we weer op een ander schema moeten.hoe doen jullie dit?
bedankt
gr petra

Hoi Petra,

Ik snap niet dat die cb ´s niet 1 richtlijn hebben met zijn allen. Met onze oudste, nu 2,5, is het zo gegaan; toen hij 11 maanden was zijn we de 'poedermelk'  gaan mengen met gewone halfvolle melk (b.v. 2/3 poedermelk en 1/3 gewone melk, dit een paar dagen aanhouden en dan 1/3 poedermelk en 2/3 gewone melk en als dit goed gaat de poedermelk weglaten). Dat is bij onze oudste allemaal vlotjes verlopen.
Voor wat betreft de avondfles; ik ben onze oudste 's avonds altijd wat melk  blijven geven, nu nog, maar nu vraagt ie af en toe om roosvicee. Het zit alleen niet meer in een fles natuurlijk, maar in een beker.

Als ik jou zo hoor, ben ik benieuwd wat ik nu met onze jonste mee ga krijgen op het cb, we zitten namelijk nu bij een ander cb.

Succes ermee!

x

Hoi,

ik ben al met 9 maanden gestopt met de avondfles, deze heb ik vervangen door een flink toetje, ook op advies van het CB.
Schema; 8.00uur 210ml melk met pap, geef ik met een lepeltje
                          10.30 fruit
                          13.00 2 boterhammen+ 180ml melk  
                           15.30 koek ( rijstewafel of soort ontbijtkoek) + roosvicee met water
                          18.00 avondeten
                           19.00 yogurt

Dit werkt bij ons prima,maar als je lekker  het laatste flesje wil blijven geven, moet je dat vooral doen. Je merkt snel genoeg of je kleintje hier genoeg aan heeft.
Bij mij krijgt hij tussendoor ook nog meer roosvicee/water als ik merk dat hij dorst heeft.
Ik probeer zelf zo weinig mogelijk suikers te gebruiken.
Ik ben nu net ook overgegaan van flesvoeding naar gewone melk en tot nu toe, drinkt hij alles op.
Succes!

Ha mama van Anouk, leuk onderwerp.

De mijne is pas tien maanden dus duurt nog even. Ik ben van plan om sowieso van zijn 12 maanden tot 24 maanden nog flesvoeding te geven. Je hebt nu flesvoeding tot 3 jaar. Ik ben namelijk van mening dat die kleine van mij niet uit de rest van zijn dagelijkse voeding alles haalt wat ie binnen moet krijgen. Dat lukt mij nog maar amper. En als ze zo klein zijn dan hebben ze juist 100% al het goede nodig.
Dus melk ok, maar niet leidend. Ook minstens een fles met flesvoeding voor peuters. Hij doet het daar zo goed op. Hoef ik me ook geen zorgen te maken als ie weer eens een paar dagen niet goed wil eten.
Dus ik denk bij de boterham een bekertje melk dan.

groetjes
Kate

hoi
ja mijn gevoel zegt nog een flesje voor bedtijd maar voor anouk haar gewicht had ze het niet nodig zeiden ze op het cb.zit een beetje in tweestrijd,wil haar niet te kort doen.maar ook niet overladen.nou ja maak eerst de opvolgmelk op.en dan de gewone melk maar eens laten proeven.
gr petra

Hoi Petra

Joyce is net 1 geworden en we zijn met 10 maanden al overgegaan op gewone melk.
Bij haar moesten we wel want ze weigerde na de borstvoeding om opvolgmelk te drinken.
Nu krijgt ze steeds minder melk want dan eet ze heel slecht.
Ze krijgt het volgende:

-bordje pap (140 melk)
-thee
-broodje
-melk (150 ml)
-fruit
-warme hap
-Warme melk (180 ml)

De laatste fles heeft ze echt nog nodig ,maar koud wil ze er niets van weten.

Groetjes Jessica

Hoi,

Lizanne is nu bijna 13 maanden en zij krijgt ook gewoon nog en avondflesje met opvolgmelk, dit omdat ik dit prettiger vind dan extra vitaminen drupels geven, en deze vit. zitten ook in de opvolgmelk. Ze krijgt smorgens een broodje met een glas gewone melk of een bordje pap (brinta met gewone  melk)
Tussen de middag een broodje met gewone melk   en savonds voor het slapen 19:30 nog een flesje opvolgmelk van 120 cc.
Dit wil ik voorlopig aanhouden want het gaat prima zo. Moet eerlijk bekennen dat ik het ook nog zalig vind om dat laatste flesje te geven.......echt nog even genieten......en nu kan het nog:)
En tussendoor drinkt ze natuurlijk nog gewoon rosvice, thee of water

Gr. Colette

hoi hoi,

wij zitten nog steeds op 3 flessen en ik heb de indruk dat roan ze nog altijd errug smakelijk vind, ( hij word 16 juni een jaar)
ik probeer wel gewone melk te geven onder de middag bij zijn broodje maar hij vind het maar niets want hij kwat het gewoon uit!!! hebben jullie nog tips om hem aan de melk te krijgen?

groetjes mascha

Terug
Bovenaan