Gewone melk of Dreumes melk

<p>Hallo allemaal,</p><p>Over anderhalve week word mijn zoontje alweer 1 jaar. Bij de 11 maanden prik gaf het cb aan dat hij van de fles af moest en vanaf 1 jaar over moet op gewone melk.</p><p>Graag wil ik advies wat beter is en waarom je gekozen hebt voor gewone halfvolle melk of opvolg meld van bijv nutrilon.</p><p>Alvast bedankt! <br /><br /></p><p>groetjes Esmée </p>
 
Als je kindje voldoende vast voedsel eet kun je gewone koemelk geven. Ik zou dan volle melk geven omdat kindjes de vetten goed kunnen gebruiken voor hun groei. 
Eet je kindje nog niet zoveel vast voedsel dan zou ik kunstvoeding blijven geven. Je kindje kan de voedingsstoffen hierin dan nog goed gebruiken. Je kunt gewoon nr 1 blijven geven, maar wil je opvolgmelk geven kan dat ook. Als je je aan de maximale hoeveelheid per dag houd hoef je nu echt nog niet te stoppen. 
 
Hier tot 17 maanden nog wel opvolgmelk gegeven (gewoon nr 3, geen dreumesmelk!!) als avondfles (dus 1x per dag) Maar meer omdat ik dat fijn vond zodat ze iets warms en vullends in haar buikje had voor de nacht, ook op dagen dat ze haar avondeten slecht at.
In de ochtend en middag rond 13 maanden overgestapt naar gewone koemelk. Idd, als je kindje gewoon fruit/groente/brood enzo eet zie ik er het nut niet zo van in. Probeer de flessen gewoon af te bouwen. Eerst de middagfles vervangen door gewone koemelk, dan de ochtendfles en dan de avondfles. Niet alles in 1 dag. En het hoeft ook niet direct met 12 maanden hoor... een maand later mag ook ;) 
Mijn oudste is nu 2.5 jaar en prima groot geworden zonder dreumesmelk, ik vind het altijd een beetje een verkooptruc.. kost veel geld en is in mijn ogen echt niet nodig. Zonder dreumesmelk worden ze ook groot hoor. Het is echt geen must. Mijn dochter is gezond en komt niks tekort!
 
Hier tot 17 maanden nog wel opvolgmelk gegeven (gewoon nr 3, geen dreumesmelk!!) als avondfles (dus 1x per dag) Maar meer omdat ik dat fijn vond zodat ze iets warms en vullends in haar buikje had voor de nacht, ook op dagen dat ze haar avondeten slecht at.
In de ochtend en middag rond 13 maanden overgestapt naar gewone koemelk. Idd, als je kindje gewoon fruit/groente/brood enzo eet zie ik er het nut niet zo van in. Probeer de flessen gewoon af te bouwen. Eerst de middagfles vervangen door gewone koemelk, dan de ochtendfles en dan de avondfles. Niet alles in 1 dag. En het hoeft ook niet direct met 12 maanden hoor... een maand later mag ook ;) 
Mijn oudste is nu 2.5 jaar en prima groot geworden zonder dreumesmelk, ik vind het altijd een beetje een verkooptruc.. kost veel geld en is in mijn ogen echt niet nodig. Zonder dreumesmelk worden ze ook groot hoor. Het is echt geen must. Mijn dochter is gezond en komt niks tekort!
 
Ik geef volle melk in de ochtend en avond, dus bij ontbijt en voor het naar bed gaan. Ze eet gewoon pap en brood en avondeten met de pot mee.. Ze is nu bijna 16 maanden. Tussen de middag krijgt ze halfvolle melk.  
 
Bedankt voor jullie reactie’s?
Onze jongen eet ontzettend goed en krijgt nog 2 keer per dag 90cc+3. We zijn sinds eergisteren gestopt met de avond fles. Hij lijkt hem vooralsnog niet te missen, maar vanavond is pas de derde avond dus nog eventjes afwachten. 
 
Terug
Bovenaan