gewone melk, opvolg 3 wordt afgeraden

ik kom net terug van het cb en kreeg daar het advies om vanaf 1 jaar gewone halfvolle melk te geven ipv opvolgmelk 3. daar zitten te veel voedingsstoffen in, die ze helemaal niet nodig hebben en wat de eetlust bederft.

het zou een marketing middel van de fabricanten zijn om na de 2 de 3 te geven. hij schijnt ook nog maar kort te bestaan. maar ja, dat weet je niet als je nu je eerste hebt.

doe er mee wat je wilt, maar dit wilde ik maar even doorgeven.

groetjes
greet
 
Hallo Greet,
Inderdaad kun je vanaf een jaar prima gewone melk geven net als gewone yoghurt e.d. Danootjes en dat soort toetjes is erg duur. Onze oudste is nu 3,5 en heeft nog nooit een Danootje gehad. Ook peutermelk is een verzinsel van de fabrikant, 500 ml voor 1,90!!! Halfvolle melk is een stuk goedkoper, als ze dan bij iemand anders brood eten heb je ook geen probleem.
 
hoi Greet
Ook ben bij  mijn 1e in de verkooppraatjes getrapt en ben met een jaar overstapt op de Groeimelk. Met 14 maanden kwam ik op het CB en daar werd verteld dat ze prima op halfvolle melk kon.
Met onze 2e dochter ben ik met 11 maanden al gaan wennen aan halfvolle melk, en vanaf 1 jaar eet ze volledig met de pot mee en krijgt ze 's morgens en 's middags een bekertje halfvolle melk en 's avonds yoghurt of vla.
groetjes Melanie
 
Met hoeveel maanden gaven jullie halvolle melk dan? Mijn kleine is 10 maanden. Van het cb moet ik doorgaan tot een jaar met opvolgmelk. Kan ik nu al halvolle melk geven bij zijn boterham ipv diksap??
 
Hoihoi,

Tot 1 jaar opvolgmelk 2 en daarna mag halfvolle melk.
Ik zou wel opvolgmelk 2 geven tot 1 jaar ivm vitaminen etc.
Na 1 jaar hoeft dat niet omdat  baby's meer mogen eten enzo en met de pot mee-eten.
Daar halen ze dan hun nodige vitamientjes uit!!
Wel is het zo dat je vitamine d druppels moet geven als je overstapt op halfvolle melk.

Mamasanneke
 
Vanaf 10 maanden kun je ook prima overstappen op halfvolle melk. Die paar maanden totdat ze precies een jaar zijn maken dan ook niet meer uit! Ik heb het wel gedaan met 10 maanden, zeiden ze op het CB ook.
Ook at mijn zoontje met 8 á 9 maanden al met de pot mee. Dat kan ook prima! Alleen denk je er dan natuurlijk wel wat meer om wat je eet. Maar in principe kun je alles uitproberen, en blijkt meestal dat je kindje er wel tegen kan. Té voorzichtig is ook weer niet goed! Vroeger deden ze dat ook niet!
 
ik ben het helemaal met jullie eens. maar ja, waar haal je je info vandaan?
mijn zoontje maakt nu het pak nog leeg met zijn pap smorgens, bovendien was hij ziek en dan krijgt hij wat extra voeding binnen. maar hij krijgt nu bij zijn boterham gewone halfvolle melk. en dat lust hij prima.

ik vind het ook wel makkelijk dat dat babygetut een beetje eraf gaat: gewone koffielepels ipv die vieze plastic lepeltjes, gewone melk ipv dure opvolgmelk, echt warm eten geprakt ipv doodgepureerd potjes spul (hij kreeg vanaf het begin ook gewoon eten door de staafmixer, maar onderweg is een potje wel handig), stukjes fruit ipv smurriefruit.

heerlijk. ik geniet zo van die jongen te zien eten. lekker eten is een beetje een hobby van me en het lijkt me zo leuk als hij dat ook krijgt. hij is alleen pas bijna 1, dus we zijn er nog niet. er zit nog een peuter-pubertijd aan te komen...

greet
 
Terug
Bovenaan