Gewone melk vanaf 1 vult dit het maagje minder, wanneer boterham bij ontbijt?

Dag moeders, beetje lange vraag maar wat ik bedoel is wanneer zijn jullie begonnen met boterham bij het ontbijt. Onze zoon, sinds gister 1 jaar, krijgt nu dus al paar dagen gewone halfvolle melk ipv opvolgmelk. Hij vindt het heerlijk en slobbert 's ochtends zo'n 150-200 cc met 3/4 scheppen pap weg. Alleen heb ik het idee dat het minder vullend is als een flesje pap met opvolgmelk. Dus ik vroeg me af hoe doen jullie dat, boterhammetje erbij of niet?
Niet dat ons mannetje ontevreden is maar ik merk dat hij ' savonds wat meer wakker is en dan iets wil drinken. Want ook zijn avondflesje is nu gewone melk geworden ipv opvolgmelk en daar deed ik al nooit pap in dus nu ook niet. En ik weet van het CB moet ik dit laaste flesje afbouwen maar hij vindt het lekker en ik poets daarna zijn tanden, niets aan de hand.

Maar ik hoor graag jullie tips.
Grt
Debby
 
Hoi,

Wij zijn onze zoon 's ochtends een boterham gaan geven toen hij aan de gewone melk ging (dat is nu nog maar een week hoor, hihi). Hij kreeg altijd een fles van 180cc met 6 schepjes Friso 3 zonder pap.
Nu krijgt hij een bekertje  thee met melk (vindt die erg lekker!) met een boterhammetje. Dus ook direct maar helemaal met de fles gestopt en hij vindt het toch leuk! Samen met papa en mama ook 's ochtends samen aan tafel en hetzelfde eten/ drinken als zij. Gewone melk bevat inderdaad minder voedingsstoffen, dus ik kan me zo voorstellen dat je zoontje meer honger heeft na een gewone fles.

Tussendemiddag krijgt hij  1 a 2 boterhammen met een (tuit)beker melk en dit vliegt erin.

Na zijn avondeten + toetje krijgt hij verder geen fles meer en gaat na het tandenpoetsen lekker naar bed.

O ja: misschien een tip voor die laatste fles:  blokje anijs erdoor. Is van deRuijter die ook de vlokken en hagelslag maakt, zit in een klein pakje. Mijn nichtje had ook heel lang die fles nodig om de nacht door te komen en toen ze de anijs erdoor deden sliep ze veel beter! Worden ze lekker rozig van vaak. Misschien dat dit ook iets voor jou/ jullie is?

Groetjes,
Marije
 
Hi Marij, dank voor de tip. Maar wordt jou zoon niet meer wakker als hij 's avonds in bed ligt en geen fles meer krijgt? Ook onze zoon eet lekker warm + beker yoghurt , maar die 150 cc melk gaat er nog in als zoete koek. Daarnaast wordt hij dan vaak na paar uurtjes wakker en heeft dan nog dorst, krijgt dan een heel waterig flesje melk, dus 60 cc met nog niet eens half schepje melk en dan nog wat water voor zijn tandjes.
Ik ga ook maar met brood beginnen s'ochtends, maar dat duurt wel iets langer. Op de dagen dat ik werk wordt dit misschien even puzzelen.

andere vraag hoe is je zoon lekker gaan drinken uit de tuitbeker? Onze zoon vindt zijn flesje nog heerlijk, drinkt soms om te oefenen uit een gewone beker maar de tuit wil nog niet echt.

Thanks Debby
 
Zoals ik het lees maak je heel "slappe" pap (volgens instructies op het pak waarschijnlijk)



Ik maak 120 ml opvolgmelk + pap totdat de lepel bijna rechtop blijft
staan. Geen cement, maar stevige pap. Dat staat gelijk aan een flinke
boterham.



Echter tegenwoordig hoeft ze geen pap (ZELLUF DOEN), dus smeer ik een
boterham met leverpastij ofzo, korst er af en dubbelvouwen, eet ze zo
uit het knuistje.

 
Hoi Debby,

Het neemt inderdaad iets meer tijd die boterham in de ochtend, maar het valt ook wel weer mee. Even omschakelen en dan kan het ook prima voor het werk aan (gebeurt hier ook 3x per week).
We hebben dan echt ons ritme. Eerst gaat mijn vriend uit bed en douchen, dan ik en terwijl ik me aankleed en onze zoon doe, maakt hij beneden brood en thee klaar (ook voor mee naar het werk). Dan gaan we er gezellig even voor zitten. Denk dat het een kwartiertje 'kost'.... dan gaat mijn vriend naar zijn werk en pak ik de jassen en schoenen en help ons onderweg naar creche en werk.

En die tuit: eerst wou hij er niks van weten en vond dat lurken aan de fles veel lekkerder (ook nu zou hij het nog wel lekker vinden denk ik hoor). Hij kreeg echter alleen zijn melk uit de fles en ander drinken (thee, water, roosvicee etc) uit een open beker, maar dan met hulp. Op een gegeven moment heb ik er een tuitbeker met hetzelfde naast gezet en kijken wat die zou doen.
Eerst was het leuk speelgoed en ineens snapte hij het! Dus niet echt veel voor gedaan, maar de fles op een gegeven moment maar niet meer gebruiken. Nu drinkt hij dus nooit meer uit een fles.

En 's avonds krijgt hij al heel lang geen fles meer. Ik denk dat hij tot 8 maand een fles nog kreeg. Dan was hij soms wakker en soms niet. Maar dan maakten we hem wakker anders kwam hij standaard midden in de nacht alsnog.
Op een gegeven moment maar eens niet gaan geven en hij sliep door! En sinds die tijd geen fles meer in de avond!
Misschien kun je het ook wel iets afbouwen. Eerst een schepje minder, dan ook wat water minder, dan weer een schepjes eraf etc..... en kan hij na het avondeten lekker naar bed (lekker hoor die avond vrij!)

O ja: nog gefeliciteerd trouwens met de 1e verjaardag van je knul!

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan