gewone melk vanaf 8 mnd

Hallo moeders,

Ik heb mijn zoon volledige bv gegeven tot 5 mnd, toen begonnen met groenten en fruit. Ging gelijk goed, vind hij heerlijk. Probeerde hem al eens een fles te geven, maar die pakt hij tot op de dag van vandaag niet. Wilde wat gaan afbouwen met bv maar kv vind hij echt niks, iemand van het cb had toen gezegd dat ik hem ook gewone melk mocht geven, want jaren geleden mocht dat ook vanaf 6 mnd maar aangezien er in de loop der tijd zoveel is veranderd zou dat in deze tijd vanaf 11 mnd   pas mogen. Heb dit dus ook gedaan vanaf dat hij   8 mnd is. Hebben jullie dit ook wel eens gehoord, ben toch aan de ene kant bang dat hij nu niet genoeg zou groeien, het gaat helemaal goed met hem, nooit ziek en zo maar toch..........En het zou handig zijn als hij een fles zou pakken, heb al veel geprobeerd. Hij heeft hem 2 dagen lang 1 fles per dag gewoon leeg gedronken dus snap niet waarom hij hem nu niet meer wil pakken. Tips zijn welkom. En dan nog wat anders, hij heeft zijn derde tandje net gekregen en had vanavond een soort van wittige poep (wel heel weinig) kan dat ook te maken hebben met het doorkomen van tandjes of wat. Hij heeft dit nog niet eerder gehad en van me dochter kan ik het me ook niet herinneren. Hoop op antwoord.

Thanks

Groetjes Syl moeder van Liselotte bijna 4 en Daniël 9 mnd.

Hoi!
Vanaf 8 mnd al gewone melk? Geef je dan ook vitamines K en D? (vit. D moet vanaf 1 jaar bij gewone melk...)
Wel vroeg hoor, maar goed, op het cb zeggen ze dus dat het mag. Heb je al een tuitbeker geprobeerd? Als je kleine Aventflesjes hebt, kun je daar bij de Etos (alleen daar heb ik ze gezien/gekocht) ook opzetstukjes voor kopen, zodat je een tuitbekertje creëert (je hebt zachte en harde opzetstukjes!). Bij ons werkte dat heel goed in de overgang van gewone fles naar rietjesfles en nu een gewone   beker. Ook toen onze zoon ongeveer 9 maanden was. Misschien dat dit voor jou wel werkt van borst naar tuitbeker.
Wat betreft die ontlasting: ja, dat kan te maken hebben met nieuwe tandjes.
Groetjes, Ingrid

Hoi!!

Mijn dochtertje (nu 9 maanden) heeft ook BV gekregen en weigert ook de fles! Nu wil ze er wel af en toe wel wat water uit drinken maar meer ook niet.
Ik geef haar gewone volle melk, mocht ook van het CB en ik kreeg het van mijn moeder ook en met mij is ook niets mis.
Wel volle melk omdat kleintjes meer vet nodig hebben dan wij.
Ze drinkt nu al zo'n 2 maanden volle melk, ervoor kreeg ze ook sojamelk. Is ook een goed alternatief als je de gewone melk toch niet vertrouwd.

Terug
Bovenaan