Gewone melk vind hij niet lekker

Hallo,
Ik ben net begonnen met het geven van gewone melk (mijn zoontje is nu 1 jaar). Ik geef hem 1 keer per dag gewone melk om even te wennen. Hij drinkt hier echt heel weinig van, 10cc of zo, veel te weinig! Ik wil hem eigenlijk niet weer flesvoeding geven omdat hij geen gewone melk wil, maar ik ben wel bang dat hij te weinig drinkt hierdoor. Ik heb er nu wat water bij gedaan, misschien scheelt dat...ik ga het straks weer proberen, maar, hebben jullie advies?
 
Kindjes van een jaar hebben ongeveer 300 cc aan melkproducten nodig. Dus als je bijv. ook al een yoghurtje geeft, en pap wel goed gaat, kom je al een flink eind, en is een gewone beker melk misschien niet eens nodig.
Vocht hebben ze wel ong. 750 ml nodig (dit is incl. de melkproducten) Dus je kan hem daarnaast gewoon water geven om te drinken.
 
Hoihoi,

Mijn dochter wou eerst ook geen gewone melk. Ik kreeg toen de tip om de papfles te veranderen. Ze kreeg 120cc en 2,5 schep bambix. Ik deed dan steeds meer gewone melk en minder opvolgmelk totdat ze alleen gewone melk met bambix had. Daarna ook 's middags en 's avonds ingevoerd. Ging prima!
Wij geven nu nog steeds 3x per dag melk, gewoon omdat ze er dol op is. Wel zorg ik ervoor dat ze niet meer dan 300/350cc krijgt. Daarnaast drinkt ze water, thee, ranja en taksi.

Succes!!
 
Ik hoor vaak dat kindjes de gewone melk niet zo lekker vinden. Wat ouders dan vaak doen is gewone melk mengen met 1 of 2 schepjes nutrilon (of welk merk je ook gebruikt). Dan zit die smaak er toch nog een beetje aan.
En de melk niet koud geven, maar warm...

suc6!
 
Bedankt voor jullie reacties!! Ik geef tegenwoordig 2 keer 150cc en 's avonds een toetje (danoontje bijvoorbeeld).
Hij drinkt het aardig goed, maar ik doe er wel een beetje roosvicee zonder suiker door, anders lukt het echt niet. 's Ochtends drinkt hij het beter op, dat wel. Wat ik wel probeer is het hem geven in een bekertje, maar na een paar slokken wil hij echt niet meer. En uit een tuitbeker wil hij het ook niet drinken. Weten jullie hoe ik zsm van die flesjes af kan zijn?
 
Je zou eens een rietjesbeker kunnen proberen. Zelf heb ik daar zeer goede ervaringen me en ze zijn bij de drogist en prenatal te verkrijgen. Mijn dochter was nog te klein voor de gewone beker (wpu het gewoon niet haha) en wou geen tuitbeker. Ik wou haar toch van de fles afhebben dus heb ik de rietjesbeker geprobeerd. Dit had ze na een paar keer proberen in de gaten en ze drinkt er nu nog steeds regelmatig uit. Als hij dat ook niet wil blijft er weinig anders over dan de gewone beker denk ik. Hoeveel vocht drinkt hij nu op een dag?

Liefs ciomama
 
Ik zal kijken of hij wel een rietjesbeker wil, bedankt voor de tip! Dat is misschien al zelfs beter voor de tandjes, toch? Hij drinkt nu bijna 300cc melk en 1 1/2 tuitbekertje sap of water. Daarnaast krijgt hij ook een toetje van 100cc/125cc zal ik maar zeggen. Ik denk dat het te weinig is, maar het is er altijd, alleen ja, het ligt dan ook aan hemzelf... :) Ik denk dat hij ongeveer aan de 500cc komt zonder toetje.
 
Terug
Bovenaan