gewone melk

Hallo,
mijn zoontje is 7.5 maand en wil zjn flesje niet meer s'morgens.
Hij heeft deze morgen dan 1.5 boterham gegeten.
Wanner kun je eigenlijk gewone melk geven s'morgens want pap maken heeft geen zin die is dan toch voor de gootsteen.
Wanneer mogen ze fristi of zo?want ik heb gezien dat daar minder eiwitten inzitten dan gewone melk en het is toch om die redenen dat ze niet tevroeg gewone melk mogen?
wie weet raad?
 
Pas met 18 maanden met gewone melk beginnen, maar in ieder geval niet voor dat je kind 1 jaar is. Als je van opvolgmelk overgaat op gewone melk moet je ook de vitamine D druppels niet vergeten.
In gewone melk zitten te weinig en ook niet de juiste vetten. En in gewone melk zit teveel eiwit en zout.
 
Hoi Siska,

Op deze leeftijd moet je zoontje nog 500 cc zuivel per dag binnenkrijgen. Daar horen zuivelproducten zoals yoghurt, kaas e.d. ook bij. Je hoeft dus geen halszaak van dat flesje te maken als hij de rest van de dag aan die 500 cc komt. Met 9 maanden heeft hij nog maar 300 cc nodig.

Fristi is volgens mij niet geschikt voor baby's. Dat is gewoon van melk gemaakt en bovendien zit er gigantisch veel suiker in.

Wat ook kan, is dat je zoontje het flesje niet meer wil. Je kan eens proberen met een (tuit)beker, meestal vinden ze dat rond die leeftijd reuze interessant, ook al gaat er in het begin nog niet veel naar binnen :)

Na een jaar mag je gewone koemelk geven. De fabrikanten van opvolgmelk willen graag dat je het tot 18 maanden blijft geven, maar dat is gewoon een marketingtruukje. Wel eens gezien hoe duur die "groeimelk" is? ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Hahaha ik lach me soms suf hier!
MIjn oudste zoon is 9 en mijn jongste 6 maanden en daar zit er nog 1 tussenin van 6 jaar. De adviezen zijn elke keer 99% anders. Mijn middelste zoon mocht na 6 maanden half melk half water in zijn papfles, de oudste kreeg na 6 maanden gewoon halfvolle melk en de jongste zou tot 1,5 jaar aan de blik-melk zitten........Nou, de oudste twee zijn er ook gekomen en zijn kerngezond, zelfs vrijwel nooit verkouden geen allergieen, helemaal niks. Tot 6 maanden borstvoeding en daarna luisterd het voor mijn gevoel helemaal niet zo nauw. Dus de ene keer krijgt de jongste blikvoer en zo nu en dan gewone melk om te wennen. En hij lust alles. Wat willen ze nou eigenlijk? Wij zijn er toch ook gekomen, en toen bestond die troep niet eens.
 
Hoi,

Mijn dochter is nu 10 maanden en wou vanaf 8 maanden alleen nog maar 's morgens een fles melk. Ik heb toen met het cb overlegd en die zei dat ik haar ook gewone melk mocht geven. Je mag je kindje vanaf die leeftijg ook yoghurt geven en smeer/of jonge kaas op brood evt met boter dus waarom geen gewone melk. Mijn dochter vindt de gewone melk erg lekker en eet 's avonds als toetje optimel yoghurt met een smaakje ( is ook veel goedkoper als danoontje toetjes). Ze groeit goed en is erg vrolijk.
Over de fristi DOE DIT NIET. Hier zit erg veel suiker in en ook de tandarts raad dit af. dit geldt ook voor de vruchtensapjes.
Succes.
 
Terug
Bovenaan