Gewone melk??

Hoi hoi..

Vanaf wanneer mogen die kleintjes eigenlijk gewone halfvolle melk drinken..
Ik gebruikte een beetje om het brood in te dippen nog.. En soms een beetje verdunt met water in een klein flesje..
Maar hoorde van een kennis dat dat helemaal nie goed is nog!!

Wat geven jullie met brood te drinken?? en waar kan ik het evt nog in dippen dan??

Demi is nu 7 maanden..

Liefs Chantal

 
Hallo,

ik heb dezelfde vraag bij het consultatiebureau neergelegd en daar vertelde de verpleegkundige me dat kinderen vanaf 1 jaar gewone halfvolle melk mogen drinken. Je moet ze dan ook wel extra vitamine D. geven.
Je kunt het brood ook in flesvoeding dippen als je dat wil.

groetjes,
Kiki mv Iris 16-03-05
 
Een kindje van 7 maanden mag best al wel een beetje gewone melk. Je kunt alleen nog niet alle borstvoedingen of alle opvolgmelk vervangen door gewone melk. Maar een beetje  voor 'erbij'  kan geen kwaad.
Je kunt trouwens beter volle melk dan halfvolle melk gebruiken. Kleine kindjes hebben alle voedingsstoffen die in volle melk zitten nog hard nodig en worden er echt niet te dik van.

Groetjes,
Helena
 
Hoi,
Het klopt dat kindjes vanaf een jaar oud volledig over kunnen op gewone melk.
En het soort melk maakt niet uit. In halfvolle en volle melk zitten precies dezelfde
stoffen die ze nodig hebben. Alleen in volle melk zit iets meer vet. Kan voor hun nog
geen kwaad, maar nodig hebben ze het niet. Ze krijgen immers al margarine op hun
boterham? En het vlees wordt ook in boter gebraden. Dus dan krijgen ze precies de
hoeveelheid vet binnen die ze nodig hebben.
Ik heb Quinten vanaf zijn 1e verjaardag gewone halfvolle melk gegeven en hij doet het
er prima op.
Je kan best het brood stippen in gewone melk hoor. Dat is geen probleem, als hij
verder maar bv of fv krijgt.
Groetjes Melanie mmv Quinten 31-08-04
 
hoi
ik geef mijn dochter halfvolle melk door haar thee heen,
ze is ook bijna 7 maanden,
ook kun je brood anders eens in fruit hapje dippen is ook lekker en dat maakt het ook wat soppig ik doe dit soms ,niet altijd.
ik dacht ook dat je baby's van 7 maand wel melk mocht geven als het idd maar niet een flesvoeding vervangt verder kan het niet kwaad.
liefs chantal
 
Mijn dochter krijgt al 1,5 maand gewone halfvolle melk. Daar is helemaal niets mis mee. Ze is nu 10 maanden. Mijn kleine meid moest geen flessenveding meer en lustte ook echt geen een soort. Echt alles geprobeerd. Ze krijgt al vanaf 8 maanden geen flessen meer. Misschien wel snel, maar ik was er helemaal klaar mee. Sinds dien ben ik overgegaan op gewone melk. Het is eigenlijk net zo goed alleen zit er te weinig of geen(weet ik niet meer) vitamine D in dus dat krijgt ze extra. En ze vind het heerlijk, net als karnemelk trouwens wat ze bij haar broodje krijgt. Ik bedoel wij zijn toch ook grootgebracht met gewone halfvolle melk. Ik wel in ieder geval. Ze doet het er hardstikke goed op en groeit als kool. Dus het mag best...

gr Linda
 
@anonymouse hoe heb je het melk dan gegeven zonder fles? 
mijn dochter van 11 maanden weigert ook de fles. Ik probeer pap aan te bieden met een lepen dat gaat prima.  Maar snacht wilt ze heel graag weer de borst:( ik wil het gaan afbouwen want ze staat nog steeds snachts 3 keer op???
zou heel fijn zijn als iemand raad weet?
 
Terug
Bovenaan