gewone melk?

A

Anoniem

Guest
Heb het al eerder gevraagd, maar misschien zijn er nu bij die het toen niet gezien hebben. Vanaf wanneer gaan jullie gewone melk geven? Nu wordt geadviseerd vanaf 1 jaar, maar bij m'n oudste was dat al eerder. Het veranderd ook allemaal in zo'n korte tijd...

Groetjes Sandra (jim 19-12-07)

Volgens mij zeggen ze op het CB vanaf 1 jaar, nu lees je ook weer berichten dat het naar 18 maanden wordt verschoven ivm teveel zout en eiwitten in gewone melk. Ik denk dat wij zelf met een jaar of iets later overgaan. Mijn dochter (10 mnd) krijgt nu opvolgmelk in pap en 1x fles, maar tussendoor ook wel eens gewone melk bij bijvoorbeeld brood of avondeten. Ze houdt nl. niet zo van sap of thee, dus moet wel haar vocht binnen krijgen (ook water),

groetjes Mireille

hoi

ik geef nu al een tijdje ik denk zo'n week of 4 af en toe een heel klein beetje meer om te proberen Daniël is nu 11 maanden en ruim een week ! weet eigenlijk hlemaal niet of dat het wel of niet mag maar hij heeft er nog niks aan over gehouden ! ik ga het morgen maar even na vragen voor de zekerheid ik moet dan toch naar het CB voor zijn prikjes

liefs ingrid

De cb's verschillen hierover heel erg van  mening, dus ik volg lekker mijn eigen
 mening.
Over het algemeen mag je vanaf een jaar gewone melk geven, tot die tijd kan het lichaam van je kindje de hoeveelheid zout en eiwitten nog niet goed  verwerken.
Mijn dochter is nu ruim 10 maanden en ze krijgt al een poosje na haar boterham een flesje volle melk. Dit kan echt geen kwaad.
Het is wel belangrijk om tot een jaar opvolgmelk daarnaast te geven, omdat daar toch alle voedingsstoffen in zitten die je kindje nog nodig heeft.
Sil

Hoi!

Ik zit dus nu 2 weken aan de gewone melk... puur en alleen omdat het pak op was, en ik voor die 2 weken géén pak op krijg... Heb het lekker zo gelaten, en ze drinkt het ook veel beter dan opvolgmelk. Morgen wordt ze 1 jaar.
Voor die paar weekjes hoef je dat echt biet bij het cb te vragen hoor... maar goed, da's mijn mening

Groetjes Debby

Lonneke   was afgelopen zondag 11 maanden en dinsdag moest ik naar het cb.
Daar vertelde ze me dat ik van de opvolg melk afmag en dat ze naar de gewone melk mag.

Ze moet nu echt naar de 3 maaltijden met 2 extraatjes zoals een liga of stuk fruit.
en gewoon met de pot mee gaan eten maar doet ze al vaak.

In de ochtend krijgt ze nog opvolgmelk maar dat is omdat het pak nog niet op is.
Maar in de middag krijgt ze al gewone melk.

zo zie je maar dat elk cb anders is.

Tessa is nu 1 jaar en 1 dag en krijgt sinds een week Friso 3. Ze wil namelijk nog geen gewone melk drinken. Ook karnemelk vind ze niets. Dus voorlopig nog maar aan de Friso.

Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Hey

Hier gebruiken we nog steeds Nutricia voor hongerige baby's maar die kan je tot 18 maanden gebruiken! Mick is nu 11 maand, en ik maak nu pak op en dan ga ik ook over op de gewone melk, hij krijgt het nu af & toe al en dat gaat harstikke goed. Over twee weekjes moet ik weer naar CB en dan zal ik is vragen hoe ze der overdenken.

Doei Doei

Terug
Bovenaan