Slim dat je alvast vooruit denkt. Ik denk dat het handig is om te gaan voor een wagen die een optie heeft om uit te breiden naar een duo wagen, al hebben we daar uiteindelijk zelf niet voor gekozen, omdat we al moeite genoeg hadden om überhaupt een fijne kinderwagen te vinden. Ik ben vrij klein en bij veel kinderwagens met duwstangen die uitschuiven liep ik de hele tijd net wel/net niet tegen de achteras aan te trappen, heel vervelend, dus voor een model gegaan dat de hoogte regelt door de stang te kantelen. Ik zou dus echt aanraden om naar een plek te gaan waar je een aantal kinderwagens kan uitproberen. Ook factoren als of het in je auto past zijn natuurlijk belangrijk en wellicht heb je zelf ook nog allerlei eisen aan een kinderwagen. Ik vind onze wagen trouwens ook al breed genoeg om door deuren enzo te manoeuvreren, een bredere wagen lijkt me niet per se fijn.
Hoeveel je nu wandelt is denk ik niet zo heel relevant, ik wandel in elk geval significant meer nu ik een kleintje heb (bijna elke dag) (al is dat ook vaak met de draagzak ipv de kinderwagen) terwijl ik vroeger vaker met de fiets of trein ergens heen ging. (Mijn kleine is van begin maart 2020, dus z'n hele leven is er al corona hier, dat heeft natuurlijk ook invloed op wat er kon en moest tijdens zijn leven.) Wellicht is het relevanter of en hoeveel je wilt werken na de bevalling. Als je bijvoorbeeld alleen in het weekend tijd hebt om te wandelen, is het misschien niet zo de moeite waard om met de optie van uitbreiden tot duowagen te kiezen, terwijl dat wellicht anders ligt als je straks meer thuis bent bij je kleintje (al haal ik die van ons nu graag wandelend op van de opvang met de kinderwagen).
En inderdaad, wat StephW al zegt hebben wij ook ervaren. Aanvankelijk waren we 17,5 maanden na de geboorte van de eerste uitgerekend, maar door een miskraam met nasleep kijken we nu tegen tenminste 22 maanden leeftijdsverschil aan (ik ben nog niet opnieuw zwanger (of heel pril misschien)). Dan loopt de oudste vast al een stuk meer dan met 17,5 maanden. Sommige dingen laten zich niet zo goed plannen, je weet gewoon nog niet hoe het allemaal gaat lopen, ook al heb je misschien wel een ideaalbeeld in je hoofd. Goed om het mee te nemen in je wensenlijstje, maar ik zou me er niet te vast op pinnen.