gewone thee[zwarte] drinken goed of niet goed?????

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

nou ik ben 8 + 2 zwanger en normaal drink ik heel veel thee....maar nu hoor ik weer van zoveel mensen dat er in gewone thee ook   caffeine en theinne en nog wat spullen zitten dat je er niet teveel van mag drinken?????
max 3 kopjes per dag???!!!
en groene thee is ook niet goed las ik ....wat drinken jullie eigenlijk ? want water drink ik normaal heel veel maar nu vind ik t niet zo lekker [misselijk enzo he....]
ok ik hoor t wel

x lilian

Hoi lilian30

Ikzelf drink ook minder thee (ik dronk nooit koffie tot nu toe) omdat ik inderdaad  ook heb gehoord dat het met mate gedronken mag worden, je weet maar nooit.

Ik drink veel vruchtensappen (zo puur mogelijk) en roosvicee of diksap. Dat helpt mij enorm tegen duizeligheid en het heeft lekker veel extra vitamines. Daarbij neem ik iedere dag zwangerschapscapsules (extra vitamines en mineralen + foliumzuur) en een multivitamine-bruistablet voor een complete aanvulling op de normale voeding.

Liefs Rijn

hoihoi, je mag idd niet teveel zwarte thee ivm caffeine en theine. je kan het afwisselen met kruidenthee alleen ook hiermee drink met mate.
idd vruchtensappen en water of aanmaaklimo is ook lekker.

liefs linda

Beste Rijn,
Ik wil je niet bang maken maar je moet erg oppassen met extra vitamine te slikken. Die voor zwangere vrouwen zijn geen probleem maar 'gewone' bruistabletten daar zit te vaak te veel vitamine A in en daar kan het vruchtje afwijkingen van krijgen. Dus alleen de vitamine preparaten voor zwangere vrouwen slikken!
Mo71

Vervelend dat je niet lekker je bakkie kunt drinken he? Maar het is voor een goed doel natuurlijk. Poehe, al die dingetjes die je niet mag of niet goed zouden zijn........soms word ik er wel eens moe van. Maar goed, ik laat me goed informeren en trek daaruit mijn conclusies. We willen natuurlijk allemaal een gezonde beeb.

Je mag maximaal 3 a 4 eenheden koffie op een dag. Met 3 koppen thee zit je daar nog lang niet aan, ook al is 'ie sterk. Die kun je dus rustig drinken, 4 zou ook nog kunnen als je er verder  geen koffie bij drinkt. Maar als  je last van verstopping hebt ( waar veel zwangeren last van hebben ) is  sterke thee niet handig. Kruidenthee moet je even goed  de verpakking van lezen of je het mag hebben.
Vitamine A mag je wel maar je moet heel erg uitkijken met de hoeveelheden. Ik zou  dan ook kiezen voor speciale vitaminepillen voor zwangeren  

Ikzelf drink veel witte thee.
Hier zit geen theeine in dus hiervan mag je zoveel drinken als je zelf wilt...

Terug
Bovenaan