gewoon driftig of wat anders

Hoi

Mijn zoon van bijna 2jaar wilt nog wel eens boos worden en vreselijk gaan huilen als tie iets niet mag of op ze kop krijgt of als iets niet lukt

hij bijt ze tanden dan op elkaar en dan grrrrr of hij gaat heel hard gillen of liggen op de grond gooit ze hoofd naar achter haha ja tis grappig om te zien maar tis niet egt leuk

nou lijkt het mij een normale peuter die een driftbui kan hebben net als elke andere peuter maar dan heb ik zoeen leuke schoonmoeder die dan doet alsof hij moeilijk opvoed baar is of dat ik nog wel wat te stellen krijg met hem

het is me de inderdaad 1 maar ik vind hem zeker niet moeilijk opvoedbaar volgends mij gedraagd hij zich zoals elke andere peuter alleen hij kan niet praten maar dat hangt af van elk kind   maar wat is jullie ervaring hiermee kunnen jullie peuters ook zo driftig zijn en gillen als je nee zegt met zoeen kop van ik ben de baas   nou hoor et wel gr Jay_j
 
hi jay_jm

Lastig om tezeggen of het gewoon driftig is of moeilijk opvoedbaar.
Jouw kindje kan net zo goed in de peuterpuberteit zitten. Zo lang jij/jullie het "aankunnen" (duidelijk, structuur, consequent blijven). zou ik geen reden zien, om ergens  (zoals CB) aan de bel te trekken.  
Ik denk dat je op deze leeftijd nog niet echt kan zeggen of een kind moeilijk opvoedbaar is. Als jouw kindje een sterk/pittig karakter heeft en dan misschien ook nog in de peuterpuberteit zit, dan is het misschien nu even heel erg heftig.  

Groetjes, Marije  
 
Hi Jay-jm,

Ik denk inderdaad zoals je zelf al zegt dat je kleine mannetje lekker  in de peuterpuberteit zit.
Luister jij kent jou mannetje het beste en maakt hem 24/7 mee en weet dan ook als geen ander of dat tie moeilijk opvoedbaar is.
Maar peuterpuberteit  is een hele normale (noodzakelijke)ontwikkeling, en daardoor is jou kindje echt niet opeens moeilijk opvoedbaar ofzo.
Het kan soms heel erg lastig zijn natuurlijk maar zoals je al schrijft ook wel grappig maar toch
Vroeger maakte kindjes ook al de peuterpuberteit door, alleen zat er toen geen naam aan.
En waren de kindjes dus of gewoon lastig of inderdaad moeilijk opvoedbaar. Zoals jou schoonmoeder zegt.
Vertrouw op jezelf en je gevoel. Laat je schoonmoeder maar lekker lkletsen (sorry dat ik het zo schrijf)

groetjes Louise
 
Hoi Jay-jm,
Heel herkenbaar je verhaal. Ik heb een zoontje van 1,5 en als hij zijn zin niet krijgt gaat hij met dingen smijten, hard huilen/krijsen en met zijn hoofd schudden. Volgens mij is dit gewoon zijn manier van uiten. Ik probeer dit gedrag te negeren, hoe moeilijk dat ook is, maar ik denk dat als hij straks kan praten dit vanzelf minder wordt.
Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan