Gewoon even een 'zwangerpraatje' ..

Hooi Meiden!

Gewoon even een praatje over het zwangerzijn..

Ik ben nu alweer ruim 15 weken en het lijkt wel de dag van gisteren dat ik de test deed..
De 'engste' periode, die van de eerste drie maanden,  is al achter ons. Achteraf gezien is de tijd gevlogen. Maar weten jullie nog die onzekerheid van die eerste weken? Ik vond het toen heel fijn om te weten dat ik niet de enige was die van een pijntje al in de rats zat..

Inmiddels ben ik niet meer misselijk en heb ik sinds vorige week eindelijk weer wat energie. Ik kom zelfs weer aan schoonmaken toe..

Volgende week dinsdag mag ik eindelijk weer naar de gyn; dan is het alweer 7 weken geleden.. Ik hoop echt dat alles goed is.
Af en toe denk ik al wat beweging te voelen (sinds 2 weken al)..
Maar als dan het volgende plopje weer heel lang op zich laat wachten begin ik weer te twijfelen of ik het mij toch niet heb verbeeld..

Ik krijg wel al een heel dikke buik, je kunt er echt niet meer omheen. Was ik in mijn eerste zwangerschap maar 7 kilo aangekomen in totaal, nu (derde zwangerschap) zit ik al op bijna 5 kilo!!!!!
Maar ik denk dat de helft daarvan in mijn borsten is gaan zitten, haha. Eindelijk zijn die slappe vellen weer gevuld.. ;-) Er komt zelfs al een beetje vocht uit mijn tepels als ik er in knijp!!

Kortom, mijn buik en borsten tonen wel aan dat ik zwanger ben, maar voor de rest totaal geen klachten.

Lekker genieten dus en duimen voor een goede afloop!

Ik hoop dat jullie je ook zo goed voelen en ben heel erg benieuwd hoe jullie het ervaren!

Groetjes, Femke

Hoi Femke,

Heerlijk is dat he, dat je weer wat energie krijgt?
Ik ben nu zelf ruim 18 weken en ik merk dat ik met de dag meer energie krijg....
Ik voel nu ook al een week of 3 dat mijn kleintje flink aan het zwemmen is, maar als ik dan een dagje niet zoveel voel slaat bij mij de onzekerheid ook wel toe hoor!!
Ik hoef nu niet meer zolang te wachten tot het volgende bezoekje aan de gyn, ik mag 16de weer... De laatste keer was 2 weken geleden en toen dacht ze te zien dat het een jongetje is!! Helemaal in de wolken ben ik, maar vind het vooral voor mijn partner erg leuk... Hij heeft zelf al een dochter van 16 en ik heb een dochter van 7 jaar...
Een meisje is natuurlijk ook van harte welkom, maar wat zal ik een medelijden met hem hebben.... Al die meiden om hem heen!
Fijn is het ook dat mijn bloeddruk weer een beetje stabiel is, dat komt denk ik ook omdat ik niet meer werk.... Ik vind het wel lekker zo, kan me heerlijk concentreren op wat er allemaal komen gaat....

Liefs Elke

Hoi dames,

Wat fijn dat jullie ook zo van de zwangerschap kunnen genieten!
Ik ben inmiddels 17 weken en ik geniet ook volop!
De eerste tijd vond ik heel zwaar, ik was erg misselijk en moest vaak overgeven. Daarbij kwam nog dat ik net 3 miskramen achter de rug had en dus vooral heel gespannen was. Maar na de 12e week was dat helemaal voorbij! OOk de misselijkheid is erg afgenomen, ik sta nu alleen nog 's ochtend bij het opstaan te kosten. Heel raar vind ik dat, want er komt helemaal niks uit, behalve veel speeksel en soms een beetje gal. Kennen jullie dat?
Ik heb van mijn collega een Angel Sound gekregen, waardoor we lekker thuis naar onze kleine kunnen luisteren. Dat is echt genieten!
Ik dacht vorige week een kriebeltje te voelen, maar ik heb het nog niet weer gevoeld, dus of dat nou onze kleine al was, ik weet t niet.
Over een paar weekjes al weer op de helft en dan de 20wk echo! Wij willen niet weten wat t wordt, maar ik ben stiekem wel heeeeel nieuwsgierig!
Zijn jullie ook al aan t aftellen tot jullie verlof? Het is vast heel erg, maar ik hou nu al bij hoe lang ik nog moet en heb mijn verlof dus ook al ingepland!

Groetjes, Karin

Hoi,

ka rosie, ik heb dat ook elke ochtend dat spugen  na  het opstaan. Spuug van het slikken en inderdaad gal, jak. Ik denk dat mijn maag eerst die rotzooi kwijt moet voordat ik eten kan.  En als ik eenmaal gespuugt heb.....na ja is het spugen....tis meer kwijl haha......dan eet ik wat en voel ik mij de rest van de dag erg goed en is mijn maag rustig.

Wilde ik even zeggen dat je niet de enigste bent.

Ilona

Heerlijk he, dat we nu wat makkelijker kunnen genieten van de zwangerschap dan de eerste maanden.
Hier geldt het zelfde. Voel me prima. Heb wel bekkenklachten waar ik voorzichtig mee moet zijn, maar voel me verder stukken beter dan bij de zwangerschap van m'n eerste. Genieten dus!
Ben ook al wel bezig met verlof. De gastouder van mijn dochter die heeft vanaf vandaag zwangerschaps verlof. We hadden al zitten uit rekenen, dat als zij begint ik twee weken later met verlof mag! Raar idee nog wel hoor.

Gelukkig voel ik de kleine inmiddels ook al bewegen. Is nog wel een gevoel echt van binnen. Sommige dagen voel ik dan ook niets of nauwelijks wat en af en toe geeft dat wat twijfel. Maar als ik er daarna weer eentje er op los voel spartelen is het weer helemaal goed.

Ben morgen 19 weken. Over 1,5 week mogen we voor de 20 weken echo. Kan bijna niet wachten!

geniet allemaal lekker,
groetjes Marieke

Terug
Bovenaan