Gewoon even geen zin in alles!

A

Anoniem

Guest
Hoi medemama's,

Laat ik voorop stellen dat ik twee geweldige kinderen heb en dat ik dolblij en gelukkig met ze ben, maar herkennen jullie dit:
Ik heb gewoon af en toe helemaal geen zin in dat circus! Steeds flesjes maken, geven, boeren, spelen en weer naar bed. 'Even' een boodschap doen bij de supermarkt..... het lijkt wel alsof we een werldreis gaan maken. Eva plassen, jas aan (en nu met dat koude weer, muts en sjaal), Bas jas aan, muts op, wandelwagen in. Hebben we alles? Dan kunnen we gaan. Dan zijn we vaak 20 minuten verder! Waar is de tijd dat we de deur achter ons dichttrokken en gewoon gingen.
Even een klein tukkie doen op de bank  om bij te tanken na een gebroken nacht.... dacht het niet! Eva komt dan met boekjes, stiften, klei, aanzetten om mij maar weer aan het spelen te krijgen.
Ik ben een bewuste thuisblijfmoeder, dus ik heb het idee dat ik 24 uur per dag met de kids bezig ben. Ik wil gewoon af en toe weer eens gewoon Karin zijn! En ik mag niet klagen want ik heb een schat van een man, die héél veel doet  (zowel in huis als met de kids) en ik heb dus echt lieve en makkelijke kinderen, maar soms zou ik het ´s morgensvroeg zo graag mijn dekbed over me heen trekken en doen alsof ik er een dagje niet ben........

Groetjes,
Karin, mama van Eva en Bas

hallo,

helaas moet ik toegeven dat ik ook af en toe van die dagen heb, vooral omdat mijn man helemaal nergens bij helpt, niet in het huishouden, niet met de kinderen het enige wat hij doet en meestal laat die dat dan ook nog een vriend doen is mijn zoon naar voetbaltrainen brengen, and that,s itt, s,morgens ben ik af en toe helemaal al kapot, terwijl de dag nog moet beginnen, wij hadden een eigen bedrijf en zijn failliet gegaan en nu proberen ze weer een bedrijf op te starten en dat vergt veel tijd en onderweg zijn dat begrijp ik wel  maar af en toe heb ik ook weleens zin om even bijte tanken maar dat is er niet bij s,morgens duurt het inderdaad 3 kwartier voordat we eindelijk op weg naar school gqaan, als het regent regenkap, dan dit dan dat en even een half uurtje gaan zitten met een boek nou vergeet het maar ik heb drie kinderen een puber, een tiener en een baby van nu zes maanden en ben ik met de ene klaar komt de ander, de een met klei zoals je al zei de ander met huiswerk, en dit gaat zo de hele dag door komt manlief thuis en die vraagt wat eten we vandaag, en zo zit ik eindelijk rond tien uur als de jongste telg haar fles heeft gehad even om de bank om vervolgens om te vallen van de slaap, meryem zit nu in haar vijfde sprongentje en word s,nachts ook diverse keren wakker dus dat gaat ook niet zoals het moet, en ouders heb ik niet meer die even kunnen oppassen en bij vrienden en kennisen dat vind mijn man niet goed dus we sukkelen maar door nog een jaartje dan is de kleinste ook weer een beetje mobieler klan ze zelf lopen, en misschien haarzelf een beetje vermaken want ik ben helemaal uit geblust af en toe, het ging allemaal zo makkelijk toen ik een kindje had, je kunt alle aandacht aan het kleintje geven, de hele dag keutelen maar met meerdere kids heb je geen tijd om bij te tanken en mijn kinderen zijn behoorlijk zelfstandig al dus weet niet wat de moeders doen die hun kindjes zo dicht op elkaar hebben of willen, als ik s,morgens weleens achter   moeders loop die een kleuter hebben die loopt een peuter en een baby in zo,n duo wagen heb ik respect voor deze vrouwen hoor ach misschien is het de leeftijd, weet het niet, nou lang verhaal he maar goed, we zitten nu even in een dalletje maar de pieken komen ook wel hoor vooral als die kleintjes lachen, en van die geluidjes maken dan ben ik weer helemaal vrolijk.

groetjes en sterkte
bianca

Terug
Bovenaan