gewoon even....

Hallo meiden,

Ik wilde gewoon even laten weten hoe het met me gaat.

Dit is mijn 2de zwangerschap en alles is aders dan de eerste. Bij de eerste had ik nergens last van en nu .........

Misselijk van 's morgens tot 's avonds. Dood moe, heb zelfs bloedgeprikt hiervoor. opstipatie. ja ja het gaat goed.

Ben vandaag 14 weken zwanger. De misselijkheid is eindelijk af aan het nemen. Ben nog wel misselijk maar minder erg en af en toe (niet de hele dag, jippie). De moeheid begint ook af te nemen. Alleen wordt dat te niet gedaan door de wintertijd. Klok een uur terug dus onze zoon ook een uur eerder wakker. Dus moeheid uit slaapgebrek, hi hi hi.
Opstipatie gaat redelijk. Eet gewoon dingen waar ik normaal van aan de diaree kom, hahahah, werkt ook prima.

Nadeel : mijn gezicht ziet er niet uit !!! Ik heb altijd last gehad van acne, maar nu lijk ik wel een puber die in bloei staat. Mijn man blijft maar roepen dat ik een meisje krijg, maar ik durf het nog niet te hopen, bang voor een kleine teleurstelling.
En ik zie eruit alsof ik al 24 weken zwanger ben. Mijn buik is tonnetje rond. Een deel is nog restant van nr 1 en een deel van de darmen. Maar gelukkig hoef ik de buik niet te verbergen, hi hi hi.

En dan gaan we nu ook verbouwen. De kelder moet helemaal worden opgeknapt. Dan kan mijn nagelstudio naar de kelder en komt er boven een kamer vrij. Die wordt dat opgeknapt voor onze zoon en de baby krijgt de babykamer. Als het een jongen wordt hoef ik niks te doen, wordt het een meisje dan krijgen we nog meer werk. De muren, gordijnen en vloer is blauw.......en ik heb alles van tijgertje. Dus dat wordt verven, nieuwe gordijnen en vloer en shoppen voor nieuw beddengoed, enz...

En nu neemt langzaam de spanning toe :
15 november de vruchtwaterpunctie, bbrrrrrrrr

Ik heb het al eens gehad en weet dat het achteraf best wel meevalt, maar toch zie ik er tegenop. Die lange naald die je buik ingaat, toch de pijn....maar als troost een extra echo foto. En als toetje een rhesus factor spuit in mijn kont die je 2 dagen erna nog voeld, auww.
De eerste uitslag komt eind novemebr en de totale uitslag (incl het geslacht) op 6 december !!!!
9 december weer naar de vk en de week erna (ben datum even kwijt) de 20-weken echo.

Dus gaat hier redelijk. Hopelijk nemen de kwaaltjes snel af en komt er niks nieuws bij. Een beetje spanning maar ook veel leuke dingen om naar uit te kijken.

Nou dat wilde ik even kwijt en met jullie delen.

Hoe gaat het met jullie allemaal ????
Iedereen de echo's achter de rug ??? Nog meiden die punctie, cobinatietest, nekplooimeting, enz... laten doen ?

Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen !!!

hoi hoi

Voor mij is dit de 3e zwangerschap..
Ik heb in me 6e week bloedverlies gehad, maar verder heb ik eigenlijk helemaal nergens last van..
Ja oke ik ben savonds tegen 8 uur echt kapot...
Terwijl ik het normaal uit hield tot 23..00 uur haha..
Ik ben nu 11 weken en 3 dagen..
Echó's ook gehad en zag er allemaal goed uit.,
Zo ongeloofelijk hoe je de baby zo ziet rond trappelen met zn armpjes en beentjes terwijl je het nog niet voelt..
De vruchtwater punctie laat ik niet doen, heb ik bij de andere twee ook niet gedaan..
Ik ga rond februari een stapelbed kopen, omdat de 2 kids een kamer moeten gaan delen...
we hebben helaas maar 3 slaapkamers..
en de kamer van de jongste word weer baby kamer...
Ik heb me wel weer ingeschreven als huis zoekende om te kijken of we iets groters kunnen krijgen...
Dus wie weet of wij nog moeten verhuizen tussen door hahaha...

Ik moet de 23 ste weer na de vk....ben benieuwd want we hebben het hartje alleen nog maar op de echo's zien kloppen...
Maar nog niet gehoord...

groetjesssss

HoiHoi,

Morgen ben ik 13 weken zwanger van de 2de.
En ik heb nu nog geen 1 keer bloedverlies gehad gelukkig.
Van mijn dochtertje had ik in het begin wel af en toe bloedverlies.
Mijn de zwangerschap van mijn dochtertje was ik heel erg misselijk tot de 16de week.
Ik ben nu 13 weken zwanger en ik ben nog niet vaak misselijk geweest en ik heb nu wel last van puistjes.
Dat had ik bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook niet.
Ik denk dat het een fabeltje dat je een meisje krijgt als je puistjes krijgt..want ik had het niet van mijn dochtertje en ik heb het nu wel.
11 december weten we wat het word..dan hebben we een 3d-echo en ik ben dan ruim 18 weken zwanger.
We moeten ook weer flink aan de klus voor de babykamer.
Wel weer leuk hoor..maar pas behang uitzoeken als we weten wat het word.
12 november om 16:00 naar de verloskundige.
De 12 weken echo was vorige week helemaal goed!
Ben blij dat het met jullie zwangerschap ook goed gaat.

Liefs

hoi dames,

ik hoor eigenlijk bij de aprilmama's maar wou toch even reageren.
ik ben tot aan de 14e week misselijk geweest (bij de 1e alleen wagenziekte). ook heb ik veel last van duizeligheid, begint nu gelukkig mee te vallen.
maar deze zwangerschap is zwaarder dan de 1e.
wij laten de babykamer zoals tie is. hij is toch helemaal neutraal omdat we niet wisten wat het werd. en dat gaan we nu ook niet weten. esmee krijgt een prinsessenkamer. dus die kamer (staat nu de pc) wordt helemaal leeggehaald en wordt verplaatst naar de zolder. dus wij moeten 2 kamers leeghalen en 1tje opknappen.
ga nu dus maar gauw aan de gang ;-)

Ik ben voor de derde keer zwanger: de eerste keer een miskraam, daarna een gezonde dochter gekregen en nu alweer ruim 14 weken zwanger.

Deze zwangerschap is zo anders dan bij Lo"is. De klachten zijn anders. Ik kan nog steeds niet tandenpoetsen 's morgens, ik ga over mijn nek. Dat had ik bij Lo"is helemaal niet. Daar had ik geen kalchten meer vanaf een week of 10.
Nu vanaf week 7 tot 13,5 's middags steeds niet fit en niet kunnen genieten van mijn eten.
Deze keer minder last van de borsten en bij Lo"is stonden ze op knappen.
Dit keer al snel een buikje, kan mijn kleding nu echt niet meer aan en geniet van mijn positiekleding.
Wat ook heel bijzonder is dat ik het al voel bewegen. De ene dag meer dan de andere dag, maar ik voel het wel. Het zijn echt mijn darmen niet. Het gevoel is steeds hetzelfde en ik herken het van mijn eerste zwangerschap alleen voelde ik het toen met 16 weken. Nu dus al met 14 weken.

Mijn echo's waren beide goed. Normaal krijgen we er maar 1 rond 9/10 weken maar bij de controle van 13 weken konden ze het hartje niet vinden en mocht ik nog een keer. Mooi hoor als het al zo groot is.

Wij laten verder geen onderzoeken doen. Wij willen gewoon niets weten. Waarschijnlijk zelfs geen 20-weken echo. Zelfs als deze goed is, is er geen zekerheid... veel afwijkingen kunnen ze niet ontdekken. Bijv. 4 van de 10 hartafwijkingen kunnen ze niet ontdekken. Dus het is een schijnzekerheid als je je vertrouwen er op stelt. En als er wel iets te zien is (hoeft dan niet eens ernstig te zijn) dan ga ik echt niet meer genieten en kan ik er vanuit gaan dat ik de andere 20 weken loop te piekeren. Wij hebben het bij Lo"is ook niet laten doen. Natuurlijk wil ik het wel heel graag zien, maar wat is de meerwaarde om vanalles te weten. We laten het toch niet weghalen, ook niet als het ernstig misvormd is. Daarnaast zei onze vk dat ze tijdens de zwangerschap al dingen opmerken als het niet goed is. Kinderen met afwijkingen poepen eigenlijk altijd in het vruchtwater waardoor je in het zowiezo in het ziekenhuis bevalt. Dus ja.... ik weet het niet....
Hoe zien jullie dit?

xxx

Moeite met tanden poetsen ??? Ik ook, dacht dat het aan mij ligt. 9 van de 10 keer sta ik te kokhalzen en soms gaat het echt mis.

Wat betreft de 20-weken-echo. Gewoon doen. Dan ga je lekker naar je kleintje kijken. De rest luister je gewoon niet naar. Zoveel kunnen ze eigenlijk niet zien. Ik kan me tenminsten niet herinneren dat het zo belangrijk was. Vond het zien van de kleine belangrijker.

Wat betreft de punctie van mezelf : ik heb wel een keuze maar kies er toch voor. Met mijn afwijking heb ik kans erop dat de kleine net voor of net na de bevalling overlijd. En anders is de kleine zo misvormd dat het maar een levensverwachting van een jaar heeft. In dat geval laat ik het weghalen. Is misschien kru maar toch. Liever een abortus met 20 weken dan een dood kindje baren of als je het kindje een jaar gekent hebt om het dan te moeten begraven. Echt niet.
Maar ik ga ervan uit dat alle goed is.

Terug
Bovenaan