Gewoon ff mijn ei kwijt

Hai allemaal,

Ik moet het gewoon ff van mij afschrijven. Ik heb woensdagavond de termijnecho. Ik heb er weken op gewacht en nu komt het ineens heel erg dichtbij. Ik heb er super zin in maar ik vind het eigenlijk zooo spannend. Ik hoop zo dat alles goed is maar ben toch een beetje bang. Ik weet ook niet waarom, gewoon spannend. Nu heb ik met 6 wk ook al een echo gehad en dat was allemaal goed, het hartje klopte netjes dus dat was echt fijn. Ik voel me verder ook goed, licht gespannen en zware borsten(bh striemen zitten s avonds op mijn rug hihi) En ben s ochtends echt misselijk als ik niet op tijd eet.

Nu alleen wel al een paar dagen beurs gevoel in mijn buik, iedereen zegt bandenpijn, vandaag ook lichte steekjes rechts onderin, het zal er allemaal wel bij horen maar toch ik blijf onzeker, Pffff ik dacht echt je bent alleen maar blij maar ooo joh wat ben ik onzeker zeg, waarom? geen idee? Mijn vriend zegt elke x joh het komt allemaal goed ik voel het gewoon. Nou afwachten dus op mijn echo aankomende woensdagavond. Pfff was t maar zo ver.

Zo een heel verhaal maar ik ben wel ff mijn ei kwijt.

Thnx alvast voor de reacties. Ik volg iedereen trouw elke dag en vind het leuk om alles te lezen.

Groetjes Tamjo

Hai Tamjo,

Hier een maartmama 2010....ik herken je verhaal helemaal! Ik had het ook zo erg! Ik vond het ook echt stom van me dat ik niet constant 'het blije' gevoel had.....de onzekerheid overheerst gewoon soms/heel vaak ;)
Maaaaaaaaar, dat is wel het enige aan mijn zwangerschap waarvan ik nu denk, had ik dat maar niet gehad! Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar probeer toch zoveel mogelijk te genieten! Ook al vind je dat het nu allemaal zo langzaam gaat, straks denk je wow, die 9 mnd waren niks en verlang je weer naar je buikje en jah, ook naar je onzekere gevoel!
Ik denk dat het iets natuurlijks is....je wilt zo graag en je wilt zo graag dat alles goed is! Maar geniet geniet geniet meissie!!!
Veel plezier woensdag!!! Laat je ff weten hoe het was??

Liefs Kim, mama van Liam, nu 4,5 maand :)

Oja en die steekjes dat is écht bandenpijn hoor ;)

Lieve Tamjo,

Ja het geeft veel onzekerheid/bezorgdheid, dat heb ik ook zo ervaren en nog, ook al heb ik hier al drie geweldige kinderen rondlopen!
Tegenwoordig weten ze zoveel en wetenschap geeft ook onzekerheid want je hoort zoveel rare dingen.
Wat jij voelt voelen heel veel zwangere, alles wat je noemt heb ik ook en in de vorige zwangerschappen ook gehad, het hoort er echt bij, ik vind zwanger zijn echt heerlijk, maar voor mij begint het echte genieten bij het eerste schopje, elke dag hoor/voel je dan, hallo mama, alles is oke hier, dat mis je de eerste 4mnd.
Ik praat nu al tegen de baby: hee kleintje al weer een beetje gegroeid vandaag, zeg ook elke avond welterusten,,hihi, het geeft een positief gevoel.
De onzekerheid/bezorgdheid is toch iets wat bij het moederschap hoort, mannen ervaren dat vaak pas als de baby er is, ze voelen het niet, dat kunnen ze ook niet helpen;-) ;-)
Sinds gister is mijn middelste ziek en dan heb je het ook, wat is er met hem, je houd ze extra in de gaten enz,, dus het bereid je misschien al een beetje voor, dat is hoe ik het zie en dat is iets goed, je houd nu al zoveel van je kindje, daarvoor hoef je het nog niet in je armen te houden.
Dus meid, je mag je best een beetje zorgen maken, maar je moet niet doomdenken dat is echt niet nodig/goed, over +/-7mnd houd jij die kleine lekker veilig in je armen!!
Hihi, ben lekker op dreef, sorry hoor
Veel plezier woensdag!!
Liefs MJ

Lieve allemaal.

Wat een lieve leuke reacties. Kan nu lekker slapen. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs tamjo

hey Tamjo,

ik ken het gevoel heel goed hoor! voordat ik mijn eerste echo kreeg (2aug) was ik zo zenuwachtig, dat ik bang was dat ik niet meer zwanger was of alles verzonnen had, hoe bizar is dat.
Toen we bij de echo het hartje zagen kloppen, moest ik zo hard huilen dat de gyn. even moest stoppen omdat ze niks meer kon zien hahaha.
nu 2x echo gehad en 1x het hartje gehoord bij de vk.

voel me nu ook echt wel zwanger, last van mijn hormonen (vraag maar aan mijn vriend :) ) en veel last van mijn buik, bandenpijn en een druk alsof alles opzij gedrukt wordt. hoort er allemaal bij.

laat even weten hoe je echo was woensdagavond en hoever je bent!

liefs
nicole

Hoi Tamjo,

Ik herken heel goed wat je schrijft (typt). Ik ben ook vreselijk onzeker en weet dat ik moet genieten, maar elk dingetje wat je voelt is toch gek en weet je niet wat het is...
Maar van de verhalen van de 'ervaren' moeders kom je er toch steeds meer achter dat het allemaal normaal is...
We moeten echt genieten, maar ik denk dat het toch anders wordt als we ons kleintje voelen, dan heb je wat meer 'zekerheid'.
Deze weken duren echt heeeel lang, maar ook misschien wel omdat ik zo uit kijk naar ongeveer 18 weken dat ik het kindje ga voelen... Dit is nog zo onwerkelijk.

Groetjes Chantal

Thnx allemaal.

De verhalen doen me echt goed. Vind t zo spannend.ik heb er gewoon buikpijn van. Pfff was t maar woensdag avond. Ik laat t jullie weten hoe t was.

Liefs tamjo

Hoi Tamjo,

Ook herken ik je gevoelens heel erg. Ik had dat bij mijn eerste veel minder. Maar nu, bij mijn tweede zwangerschap kan ik mezelf ook helemaal gek maken en durf ik amper te genieten. Ik heb al een paar echo's gehad en steeds denk ik, oh, als die echo goed is, dan geniet ik echt en zet ik mijn zorgen op zij. Maar dat lukt dan weer niet en dan verschuif ik de datum waarop ik dan wel echt mag gaan genieten. Word helemaal gek van mezelf soms!!! We moeten gewoon proberen te genieten en de zorgen wat loslaten. Zolang er geen signalen zijn dat er iets mis zou zijn, moeten we ons zelf niet onnodig gek maken!

Makkelijk gezegd, he?!?!?!?!

Gr Ingrid

Terug
Bovenaan