gewoon kraan water?

volgens cb kon ik met 6 maanden al gewoon kraan water geven klopt dit.zou niet meer afgekookt hoeven worden.(ook om flesje klaar te maken)hoe doen jullie dat?onze zoon is nu 8 maanden oud en geef hem niet altijd afgekookt water.als ik een flesje met diksap pak neem ik gewoon water uit de kraan.maar nu begin ik te twijfelen of dat wel goed is.

groetjes
 
Hoi Peggy,

Mijn zoontje  Sem is nu 13 weken en hij krijgt eigenlijk al vanaf dat ie  2 weken was zijn fles met gewoon warm kraanwater. Mijn kraamverzorgster legde uit dat het water niet meer gekookt hoeft te worden tegenwoordig, omdat er geen lood meer in de waterleidingen zit en het hete water uit de kraan eigenlijk net zo steriel is als wanneer je water kookt. Voorwaarde was wel dat je water uit een kraan moet nemen die je vaak gebruikt, dus bijvoorbeeld de keukenkraan. Tevens is het natuurlijk wel belangrijk dat je kindje er goed op reageert. Zodra Sem last van zijn darmen zou gaan krijgen, moest ik het water toch gaan koken, of Bar le Duc gebruiken. Dit is allemaal niet gebeurd, dus hij krijgt zijn fles lekker met warm kraanwater en hij doet het prima! Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken ;-)

Groetjes, Silke
 
Bij mij hetzelfe, de kraamhulp zei dat je maar paar weken het water hoeft te koken.
Daarna gewoon kraanwater gebruiken. Senn is nu 8 maanden en hij is tot nu toe niet ziek geweest (op een beetje verkouden na) dus ik zou me geen zorgen maken!
(Als je alles te schoon houdt (water koken, vaak flessen steriliseren) dan bouwt je kindje ook geen weerstand op). Geen zorgen maken dus!

Dag, Rita mama van Senn
 
Onze dochter is bijna 1 jaar (a.s. vrijdag!!) en wij hebben eigenlijk altijd Barle Duc gebruikt.  
Bij ons is het water namelijk ontzettend kalkrijk en de 1e weken had ze hier veel last van; krampjes en heeeeel veel huilen...
Sinds 2 weken gebruiken we nu gewoon kraanwater en dit gaat goed.
 
Hoi,
Ik gebruik al vanaf het begin kraanwater. de kraamverzorgster zei dat het water hier van prima kwaliteit is en dat je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken. Mijn zoontje is nu 9 weken en hij heeft bijna nooit last van krampjes oid.
Succes!
Rebekka
 
Mijn kraamverzorgster heeft mij ook verteld dat in Nederland het water van dusdanige kwaliteit is dat je het gewoon uit de kraan kunt gebruiken.
Wel even laten doorlopen (dus niet het water wat al even in de leidingen hangt) en binnen het uur gebruiken. Flesjes die gemaakt zijn met gekookt water kun je maximaal 24 uur in de koelkast bewaren.
In het buitenland toch even al het water dat je gebruikt koken (maar dat is voor jezelf ook niet onverstandig)

 
Terug
Bovenaan