gewoon ongelukkig!?! of een depressie!?!

hoi,hoi,
 voor de meeste mensen ben ik een gelukkkige moeder van 2 knappe, lieve jongentjes (3jr,en 2,5maand)
iedereen zegt me ook dat ik er goed uitzie, maar zo voel ik me niet.
ik ga over 2 wkn weer werken, maar zie daar zo tegenop! niet eens omdat ik dan ook de jongste naar de opvang ga brengen, maar omdat ik het daar helemaal niet naar mijn zin heb. ook vond ik het na  de geboorte van een eerste kindje veel bijzonderder, iedereen geeft daar meer aandacht aan, je hebt zelf ook minder tijd voor een 2e  kindje,  ik denk  soms wel eens dat ik van mijn oudste veel meer hou, maar dit kan je niet zomaar zeggen, want wie berijpt dit nou!!!
ook vind ik het moeilijk om te accepteren dat ik 2 jongens heb,het lijkt in mijn omgeving bij  iedereen om meisjes te gaan, hoewel jongens echt heel lief, en makkelijk zijn! wij hebben in ieder geval een voorbeeldig peutertje!  terwijl een derde helemaal niet uitgesloten is,het is daarintegen ook niet zeker dat we daar ooit voor gaan, al   zal dat niet aan mij liggen.
misschien ligt het ook wel aan mijn bevalling, die was zeker niet makkelijk,een sppoedkeizersnede, of het sombere weer, we komen tenslotte weinig buiten nu, en wandelen alleen met 2 kinderen zit er nu ook niet in. herkennen jullie dit,of is er echt wat mis met me?
ben overigens niet elke dag zo deprimerent hoor, kan ook nog om heel veel dingen lol hebben!!!

hoi hoi,
nou ik heb het ook niet makkelijk gehad,ik ben sinds 3mndn alleenstaande moeder van mn dochter 6mndn,zat en zit zonder werk al sinds mn zwangerschap en was de eerste 3mndn v mn zwangerschap ook alleen maar zijn toen toch bij elkaar gekomen maar mense zeggen ook dat ik er goed uitzie en iedereen denkt da ik ooh zo gellukig ben maar da is ook nie zo hoor.ik ben zeker wel gelukkig door mn lieve dochter maar als je relatie over gaat en je staat er alleen voor en je woont ook nog al die tijd maar in een studio dan word je daar nie vrolijk van nee.
ik voel me nu wel beter en rustiger en ben meer over mn ex heen maar soms heb ik dagen dat ik me niet kan in houden met huilen en ik egt ff mn tranen laat lopen.( wel snel ophouden want mn dochter kan me zien en horen)
dus ik weet wel hoe het is als mense denken dat het goed gaat en zegge dat je er goed uitziet maar zo voel je je niet.

nou hopelijk voel je je sneller vrolijker en rustiger.

sterkte!
liefs dori

Wat goed dat jullie even eerlijk je verhaal hier neerschrijven! Zo hoef je tenminste niet tegen de hele wereld de "schone schijn"op te houden.

Ik herken wel een paar dingen; ik vind ook dat mensen minder aandacht hebben voor een 2e kindje. Bij de geboorte van onze dochter zijn er veel vrienden al heel snel op visite geweest en nu bij onze zoon hebben we soms echt zitten wachten. Zo van "Zullen we nog iets van die en die horen? Nog geen kaartje, nog geen telefoontje, laat staan een bezoekje!". Best lullig!

En het weer aan 't werk moeten is duidelijk moeilijker bij een 2e kindje. Vind ik tenminste wel! Ik heb al allerlei dingen zitten bedenken waardoor ik fulltime zou kunnen gaan moederen, maar ik kom er toch echt niet onderuit (we hebben tenslotte ook de Staatsloterij niet gewonnen...). Het zal absoluut wel weer snel wennen, maar als ik kon kiezen...

Verder ben ik geen alleenstaande moeder of zonder baan, maar ik zou zeggen; als je ff je verhaal kwijt wilt en steun zoekt;'gooi het maar op dit forum!

Sterkte meiden en vergeet niet om toch van je kleintje(s) te genieten!

Jacoline.

Meiden, vervelend dat het allemaal even niet meezit, probeer de positieve dingen van het leven te blijven zien zoals jullie gezonde kinderen.
Wel vind ik dat het sombere weer zeker meespeelt met je gevoel want je kan gewoon niet zo makkelijk meer naar buiten.
Het is goed om hier je verhaal neer te zetten zodat je inderdaad niet de schijn hoeft op te houden want kinderen opvoeden/hebben is echt niet altijd makkelijk.
Maar de liefde die je er voor terug krijgt is geweldig en blijf vooral daar van genieten.
Koester jullie kindjes.

He meis,

Wat akelig dat je je zo voelt!
Het is zwaar, druk en je hebt (zeker met 2) nauwelijks tijd voor jezelf. En als je dan tijd voor jezelf moet gaan creeeren is het omdat je moet werken..............
Ik zou zeggen, praat, praat veel met iedereen die het maar horen wil, en als je echt denkt, nou, zo ken ik mezelf echt niet meer, trek dan op tijd aan de bel bij een proffessional, al is het maar een gesprek, je zal zien dat het je duidelijkheid verschaft in waarom je je zo voelt. Daarnaast is het gewoon soms ontzettend fijn om tegen een wildvreemde aan te kunnen praten,
Dus ook hier,

Dikke kus Rimke

Over je 2 jongens...heerlijk toch? Ik heb 1 jochie en vind het heerlijk. Geen poppige meidenjurkjes en alleen maar roze maar leuke stoere kleren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Het heeft ook zo zijn voordelen. Later als ze groter zijn kan je ze eerder savonds alleen over straat laten gaan bijvoorbeeld.
Mocht er nog een 3e komen...als het een meisje wordt is het ook een voordeel dat ze broers heeft om opgehaald te worden ;).
En de eerste jaren zijn jongens net zo schattig. Ze kunnen zich ook vermaken met tekenen en knutselen :D.
Ik  begrijp het wel hoor, maar hoop positieve kanten ervan te zien :D.

Hoi Wynie en anderen!

Ten eerste, je hormonen maken je gevoelens veel intenser dan 'normaal'. The good and the bad... Dat vrienden en fam. 'minder aandacht' hebben voor de 2de komt me bekend voor. Het 'nieuwe' is er blijkbaar af... Minder telefoontjes, kaartjes,cadeautjes. En met de 3de helemaal! Ik ben geen alleenstaande moeder, maar mijn man werkt wel heel veel. Hij ziet de kids niet zo heel veel en t meeste komt op mij neer.
Ik heb 3 jongens van 3 bijna 2 en bijna 3mnd. Een meisje zou leuk geweest zijn maar ik ben heel blij met m'n (bijna) gezonde knulletjes.
Ik heb 3 ks gehad en met de 3de liep t fout af. Ik kreeg die avond inwendige bloedingen en werd weer geopereerd en m'n baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd. Ik kom dus in de overgang (ik ben 37). Beebje bleek een darmprobleem te hebben en werd geopereerd,(hij was toen 1 week)  als ie 5 mnd is weer en dan komt alles goed. M'n middelste boefje wordt binnenkort ook geopereerd want 1 balletje is nog steeds niet ingedaald. Normaal gesproken zou ik niet zoveel stress hebben bij t woord operatie maar gezien ik t nog maar net heb overleefd en inwendige bloeding bij elke ingreep kan voorkomen (ook natuurlijke bevalling) snappie????
Verder is m'n hoektand afgebroken (lekker broodje) en ben ik in de reparatie (van 700eurootjes). M'n ziekenhuisverhaal (prive kraamkliniek)kostte me 7000eurootjes. Van de verzekering kreeg ik iets meer dan 1000euro.
En we zijn echt niet rijk....
Ik heb zeker 2 maanden lopen klooien met m'n darmen en maag. Extreme pijnen.
Maar ik kan niet zeggen dat ik depri ben. Dat komt omdat wat voor ergs er gebeurde er was steeds iemand die het erger had. (vrouwtje naast mij had t zelfde als mijn beebje met haar beebje maar zij was/moest met spoed een ks, 3ling en eentje was ziek en  heeft t niet overleefd.)
Ook al ben ik soms moe (3 kleintjes en geen nachtrust) ik ben blij dat ik leef en dat ik heerlijke knulletjes heb die ervoor zorgen dat ik doorga en geen tijd heb om na te denken over sombere gedachten.
Fijn he dit forum, kan je lekker je ei kwijt!
groetjes,Priscilla

Hoi hoi,

NOu meid er zijn een heleboel redenen dat jij je zo MAG voelen! Ik dnek dat je je moeilijke bevalling nog een plaats moet geven, dat je nu heel anders moet gaan genieten dan met 1 kind, meid je bent gewoon druk met 2 kids.Laten we eerlijk wezen. Dat is ook heel anders. Je moet gewoon aan de situatie wennen...en "verlangen" naar een meisje is ook heel normaal!!!Dat wil niets zeggen dat jij   je boys niet leuk vind!!!!!

En dat weer is idd kl*te...je kunt niet eens lekker wandelen, daar loop ik ook tegenaan hoor...weet dan ook niet zo heel goed wat ik moet doen binnen, maar goed...ook dat lost vanzelf op.

Meid probeer wat tijd voor jezelf te nemen, opppas en dan lekker ff de stad in   ofzo, wijntje met een vriendin. Geweeon even JOu zijn ipv mama. Dat wil ook nog weleens helpen!

Suc6!

Terug
Bovenaan