Gezellig uit eten met Kerst ??

Met kerstmis gaan we gezellig met de hele familie uit eten. Altijd gezellig natuurlijk, maar ik vraag me eigenlijk af hoe we het ook gezellig kunnen houden met ons zoontje van net een jaar. Het is niet zo'n restaurant waar ook plaats is voor de kinderen om te spelen, dus hij zal zich toch in zijn kinderstoeltje moeten vermaken. Speelgoed dat hij normaal gesproken leuk vindt: dingen die geluid maken (niet leuk voor andere gasten) of duplo-blokken, vooral om mee te gooien
Heeft iemand nog tips?
 
Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen, maar ik ben ook niet de gemakkelijkste en flexibelste wat dat betreft.

Ik weet in ieder geval dat toen mijn zoontje 1 jaar was, we voor het eerst op vakantie gingen, vaak uit eten gingen  en hij aan tafel ook altijd in  een kinderstoel zat. Hij hield dat vanaf het begin niet lang vol, zeker niet lang genoeg om een kerstdiner uit te zitten. Hij klom uit elke soort stoel. Dat wekt irritaties op bij jezelf, de andere tafelgasten en de overige mensen in een restaurant, lijkt me. Je doet jezelf en je kind er geen plezier mee, denk ik, door van hem te verlangen dat hij zo lang aan tafel blijft zitten. Maar ik ben erg benieuwd of andere mensen wel bruikbare tips hebben, want ik zit er zelf elk jaar ook wel een beetje mee.

Fijne Kerst!
 
Ik denk dat als ik zou weten dat mijn kindje dat niet rustig vol ging houden   dat ik er ook niet aan zou beginnen.   Is het niet voor zowel jezelf als je kindje beter om 'm lekker bij opa en/of oma van de andere tak van de familie te laten slapen? Anders wordt je er zelf alleen maar gestresst van, waar je kindje weer drukker van wordt, en natuurlijk gaat dan op zo'n avond alles fout!
Succes ermee.
Liefs Phira
 
Gewoon doen! Ik zou iets eerder dan de 'eettijd' van hem gaan. Kan hij even spelen, daarna lekker (langzaam) met jullie mee eten. Na zijn eten een (langzaam) toetje wat door iemand anders wordt gegeven, kan jij zelf ook eten. Na het eten zijn er GENOEG mensen die 'm even bezig willen houden. En als het écht niet gaat, kijkt niemand ervan op als je iets eerder naar huis gaat...
 
Hoi,

Ik vind het nog al afhangen van het type etentje. Is het echt heel chique en gaat het uren duren, dan zou ik hem niet meenemen.
Anders wel. Zorg dat hij al heeft gegeten heeft. Misschien kan je een kerstcadeautje  geven waar hij een tijdje mee bezig is. Mijn dochter is gek op boekjes. Om zelf in te kijken en voor te lezen.
Verder: om de beurt bij iemand op schoot. Een rondje door het restaurant stappen en kijken. Wat hapjes mee eten.
En eventueel een van jullie, als je met z'n tweeën bent, eerder weg.
Normaal krijgt mijn dochter haar speen alleen in bed, maar in dit soort gevallen gaat hij ook mee, om haar rustig te houden.
Zo gaan wij het doen. Veel plezier.

Groetjes
 
hoi,
met mijn zoontje gingen wij ook altijd gewoon uit eten.
hij is echt de rustigste niet!!!!!

maar met de hele familie, iedereen vermaakt hem dan wel hoor!
neem kleurtjes mee en een kleurboek en laat de opa 's en tantes lekker kleuren en zo lang je nog niet eet hou hem dan op schoot. en als het eten komt in de stoel, laat hem lekker zelf eten.
ja een knoeiboel(vraag maar extra servetten!)
maar zo zit je kindje het rustigst!

succes en eet smakkelijk vanavond of morgen!!
 
Terug
Bovenaan