gezicht vol met pukkeltjes

A

Anoniem

Guest
goedenmiddag ladies,
ik zou graag jullie advies willen over wat ik wel of niet moet doen aan de pukkeltjes die mijn zoontje van 6 maanden op zijn gezicht heeft.
mijn zoontje krijgt vanaf dat hij ongeveer 5 maanden was zijn fruit en groentepotjes en dat is altijd goed gegaan en hij heeft nu ongeveer 3 weken potjes vanaf 6 maanden en dat is ook al die tijd goed gegaan, dus denk niet dat daar de pukkeltjes van komen, hij begint wel tandjes te krijgen en kwijlt als een gek. het begon ook op zijn kin, heb dat ingesmeerd met bepanthen ( het werd ook erg schraal), het werd wat minder maar nu zit zijn hele gezichtje onder. ik weet niet wat ik hier aan moet doen, je hoord altijd dat baby`s dat in het begin hebben maar het lijkt erop dat hij het nu pas heeft. heeft iemand hier ook mee te maken gehad en zo ja wat hebben jullie daar aan gedaan?

hoi

ik heb 3 dochters en ze hebben het alle 3 gehad,
een babyhuidje is gewoon erg gevoelig, mij werd verteld dat ik er niets aan kon doen behalve vettig houden.
het komt en het gaat meestal!
anders gewoon huisarts vragen, dan weet je het zeker!!

liefs Jenny

Navara heeft hier met vlagen ook veel last van. Het begon toen ze zo'n 4 maanden oud was. Ik kan ook geen relatie met haar voeding ontdekken.

De huisarts adviseerde de huid vet te houden met bijvoorbeeld vaseline. Bij Navara zette het helaas alsnog door en werd het langzaam echt eczeem. Ze begon het ook open te krabben. Toen hebben wij bij de huisarts een speciale vaseline gekregen, cetomacrogol (als ik het me goed herrinner). Hiermeer smeren we twee keer per dag, en het werkt super. We gebruiken ook een speciale badolie om haar huidje lekker vet te houden. Maar dit mag natuurlijk niet in het gezichtje.

Verdere tips van de huisarts:

Niet te vaak in bad, max 2 keer per week.
Geen zeep gebruiken, tenzij ze echt ontzettend onder de poep of spuug zitten
Niet te warm water in bad, 35 graden is warm zat.
Niet te warm kleden
De slaapkamer lekker koel houden, 16 graden.

O ja, we gebruikte ook toetenboeners, maar daar begon ze na een tijdje helemaal rood van uit te slaan. Nu gebruiken we parfumvrije billendoekjes om haar gezichtje te boenen na het fruithapje of groente hapje.

daar sluit ik me volledig bij aan! ook ik heb de zalf voor Senna dr eczeem om het vet te houden! en vooral niet te vaak badderen en geen producten met zeep!

liefs

Terug
Bovenaan