Gezichtje

Hallo,

Mijn dochtje van 5,5 maand trekt echt alles over haar gezichtje heen, haar slab, haar t-shirt, knuffels of spuugdoekjes die in de buurt liggen. Haar slab doe ik nu maar eerder af, maar ze spuugt nogal vandaar dat ik die wat langer omliet. Ik ben altijd bang dat ze geen adem meer krijgt want alles legt ze over haar mondje en neusje.
Zou dit gevaarlijk zijn en heeft iemand een oplossing?
Bedankt!
Groetjes,
Petra
 
Hoi,

Het valt denk ik nog wel mee hoor.
Ze kan het er zelf overheen trekken, dus kan ze het er ook zelf vanaf trekken.

Onze zoon sliep toen hij 3 a 4 maanden was alleen maar als hij een doekje over z'n hoofd had liggen... hij kon zelf niet de indrukken buitensluiten en vandaar een doekje over z'n ogen (wij lieten hem dan wel beneden slapen zodat we er zicht op hadden)
 
Hoi Petra,
Ik dacht al dat mijn zoontje de enige was die dit deed!!! Niet dus. Hij is ook 5.5 maand en hij trekt idd alles over zijn gezichtje heen en laat dit dan vrolijk liggen tot hij het zat is.
Hij maakt dan allemaal geluiden. (zal wel anders klinken dan) Hij trekt het er na een tijdje wel weer van zich af.
Het heeft echter wel een tijdje geduurd voor hij doorhad dat hij zijn lot (knuffellapje) er ook zelf weer af kan pakken en dat doet hij nu dus ook. Hij heeft de grootste lol!
Laat dus maar lekker gaan. Als je in de buurt blijft kan er immers niets gebeuren.
Veel plezier en groetjes
 
Mijn dochtertje was een huilbaby. De ene dag legde ik spuugdoekjes tussen mijn gedragen kleren en de volgende dag kreeg zij die voor het vertrouwde geurgevoel. Zij trok die altijd over haar gezichtje heen als ze ging slapen. Als je maar zorgt dat het puur katoen is, kunnen ze er gewoon door heen ademen.
 
Als je zeker wil weten of ze het ook zelf van haar gezicht af kan trekken, probeer dan kiekeboe te spelen. Je ziet dan snel genoeg of ze het zelf.. en zoals hierboven ook al stond. Zorg ervoor dat het 100% katoen is, dan kunnen ze er doorheen ademen!
 
Terug
Bovenaan