Gezichtsbedrog of echt????

Hoi Meiden,

Ik ben alweer 14 weken zwanger en nog nergens last van. Ik heb alleen wel iets geks maar ik weet niet of het nou aan mij ligt of dat het echt is. Het is namelijk zo. De ene dag word ik wakker en dan denk ik dat mijn buik groter is geworden. De andere dag lijkt mn buikje weer helemaal weg te zijn. Echt heel vreemd. Herkend iemand dit. En ik heb nog iets raars. Mijn ene borst is een cupmaat groter dan de andere. Ik snap er niets van. Moet ik hiermee naar de dokter of hoort dit er gewoon bij??
Heeft imand soortgelijke klachten of ben ik de enige?

Liefs Naima

hoi naima,

wat je ziet zijn wsl. je dramen die door je (nu nog in je onderbuik zittende)  baarmoeder omhoog  worden gedrukt. als ze vol zijn lijkt je buik groter dan wanneer ze leeg zijn, vandaar 't verschil per dag.
die cupmaat verschik had ik bij mij vorige zwangerschap ook, maar dat is daarna weer helemaal goed gekomen hoor.

succes!

Klinkt heel herkenbaar inderdaad. Als straks je baarmoeder nog wat groter is, dan is het verschil wat minder groot per dag. En borsten groeien ook door zwangerschap, alleen doen niet alle borsten dat bij iedereen in het zelfde tempo en even veel.

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, in het begin zijn het voornamelijk je darmen die je buik doet groeien. En de ene keer zitten je darmen voller dan een andere keer.
En dat je ene borst groter is als de ander (ook al is het een cupmaat), hoef je ook geen druk om te maken. Bij heel veel dames zijn hun borsten niet even groot (zelfs als ze niet zwanger zijn) en soms zie je het haast niet, bij anderen zit er een cupmaat verschil in.

Geniet lekker van je zwangerschap!!!

Terug
Bovenaan