gezinsauto

Hoi allemaal,

wij verwachten in juli nummertje 3. Aangezien de oudste dan 2,5 is en nummer 2 ruim een jaar hebben we een grotere auto nodig waar 3 kinderzitjes in passen. Het liefst willen we zo'n auto met 7 zitplaatsen, altijd handig om opa of oma, later vriendjes mee te nemen en wie weet komt er nog een nummertje 4? (daar zijn we nog niet uit)
Nu is mijn vraag: waar moeten we op letten bij de aanschaf? In welke auto kun je ook nog een kinderwagen meenemen, hoe krijg je een beetje makkelijk 3 kidin kinderzitjes gesjord? Waar lopen jullie tegenaan als je al zo'n auto hebt? Pluspunten, juist minpunten...

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

groetjes Natasja
 
Je hebt keuze zat daarin.

Toyota Avensis Verso
Seat Alhambra
VW Touran
Opel Zafira

ik zou qua veiligheid kiezen voor een auto met vaste stoelen ipv de klap stoelen die in de Zafira zitten.

Ik zelf werk bij een autobedrijf (SEAT / VW dealer) en de Touran is zeker wel een aanrader ook omdat je de stoelen gemakkelijk eruit kan halen en op de 2de rij gewoon 3 volwaardige stoelen.

Succes met je zoektocht.
 
De nieuwe auto's hebben het allemaal al, maar het is wel handig als er voor 3 plaatsen Easy fix (ik geloof dat het zo heet) er in zitten. Dan klik je zo de zitjes erin. Erg makkelijk.
Wij hebben zelf de Renault Sceniec uit 2010. Bevalt ons heel erg goed en kan van 5 naar 7 plaatsen. Ruimte zat achterin. Wij krijgen ook de derde en daar kunnen ook 3 zitjes naast elkaar. Succes!
 
Mijn schoonzusje rijd een Seat alhambra met 4 kids en bevalt super.
De overburen hier ook 4 kids rijden een renault espace en bevalt ook super zijn er afgelopen zomer mee naar spanje geweest.

Sucses
 
Wij hebben met ons 3 tal een peugeot 308SW, daarin hebben we standaard 1 extra stoel.
De 7e stoel gebruiken wij in de praktijk zelden, en is erg onhandig met het boodschappen doen. Dus die staat meestal gewoon in huis.
Ga even passen met je kinderzitjes want niet in alle 7 persoons auto's passen 3 stoeltjes naast elkaar op de middelste rij, en je jongste is eerder uit de maxicosi, dan dat je oudste uit de kinderstoel is. Dus pas ook de 3 grootste naast elkaar. ( even lenen bij bekenden)
 
Heel leuk die vaste stoelen, maar als je ze niet gebruikt moet je er wel plaats voor hebben.
Let ook op een evt maxicosi. Bij de meeste zitten er 2 dikke knoppen aan de zijkant, bij enkele niet, dus ook smaller!
Hier een Zafira. Erg blij mee (we hadden nl behoorlijk wat eisen aan de auto!) Nu de vierde op komst is gaat 1 kind met stoel en al naar achteren, kan er nog makkelijk een wagen bij en de baby gaat op de "normale"achterbank.
De hema stoeltjes zijn gekeurd en passen er 3 naast elkaar op de achterbank!
Succes met uitzoeken!
 
hier een opel zafira en omdat je een stoel neer kan klappen toch genoeg bagage ruimte. wij zijn er heel blij mee omdat de wegenbelasting ook nog heel erg meevalt vergeleken bij de rest.succes
 
Terug
Bovenaan