gezinsauto

Hoi allemaal,

plaats m hier ook nog maar even (net ook op het algemene forum gezet:
/Wij verwachten in juli nummertje 3. Aangezien de oudste dan 2,5 is en nummer 2 ruim een jaar hebben we een grotere auto nodig waar 3 kinderzitjes in passen. Het liefst willen we zo'n auto met 7 zitplaatsen, altijd handig om opa of oma, later vriendjes mee te nemen en wie weet komt er nog een nummertje 4? (daar zijn we nog niet uit)
Nu is mijn vraag: waar moeten we op letten bij de aanschaf? In welke auto kun je ook nog een kinderwagen meenemen, hoe krijg je een beetje makkelijk 3 kidin kinderzitjes gesjord? Waar lopen jullie tegenaan als je al zo'n auto hebt? Pluspunten, juist minpunten...

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

groetjes Natasja

Toen wij in verwachting waren van nummer 2 hebben wij een Opel Zafira gekocht. Kunnen 7 mensen in. De 2 extra stoelen gebruiken we alleen als we ze nodig hebben. (bijv. met kinderfeestje oid) Achterste stoelen kun je makkelijk inklappen en dan hou je een grote ruimte over voor spullen en/of kinderwagen. Wij hebben er alleen maar voordelen van. Kan zo geen nadelen bedenken. Succes met de zoektocht!!!

mijn zus en vrienden van ons hebben ook beide een zafira, wat ik bij hun zie, is het ideaal :) wij hebben zelf een opel vectra station... veel plaats, maar er is maar plaats voor 3 kinderen.

Succes! ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest!

wat hier de ander schrijven is al wat.
wij hebben ook een opel zafira nu gekocht nu de 4 de op komst is. het lijkt er wel op dat die veel olie gebruikt, moeten nog even verder af wachten wnat we hebben hem nog maar net.
de 2 achterbanken kunnen los van elkaar in geklapt worden dus dat is wel fijn. als je 1 naar beneden hebt geklapt past onze kinderwagen quinny daar nog naast (2 achterbanden eraf van de kinderwagen.) of er 3 zitjes naast elkaar passen hebben wij nog niet getest. de 2 jongste zitten nog gelijk achter ons en me dochter op 1 van de achterste. dus moeten nog ff kijken wat makelijk is als we straks ook echt de maxicosie moeten gebruiken.

3 kinderstoelen naast elkaar plaatsen is in veel auto s lastig dnek ik past net niet of net wel.
wij hadden de vorige een renault laguna en daar paste net geen 3 kinderzitjes naast elkaar. maar me dochter hebben we toen altijd los tussen in gehad die is 5 jaar, maar jou kids zijn nog jongere dus dat wil niet.
wij hebben voor een opel zafira gekozen om dat die nog vrij goedkoop zijn in wegenbelasting althans benzine.
succes met een auto zoeken!

Vriendin van mij heeft 3 kids heeft een renault senic, andere vrienden van ons met 3 kids hebben een vw touran, hierin kunnen ook nog extra stoelen, dit hebben zijn trouwens niet. Een ander stel met 3 kids hebben een volvo v40, geen extra stoelen, maar het past wel met z'n 3en achterin.

Suc6 met je zoektocht!

ik ben ook in verwachting van de 3de en we hebben renault scenic aangeschaft ,mijn oudtse is 6 en me zoontje 4 jaar ,die zitten dus op verhoging met rugleuning ,en dan kan maxi in het midden ,airbag kan ook voorin makkelijk in/uit geschakeld worden

sucses

Terug
Bovenaan