Gezochf: tips voor aanschaf kolf

Ik heb eigenlijk maar 1 tip:
Wacht met het aanschaffen van een kolf tot je bent bevallen... er zijn veel verschillende soorten kolven en iedere kolf heeft eigenschappen waardoor deze wel of niet geschikt zou zijn, alleen kan je nu nog niet zeggen wat je straks nodig gaat hebben.
Als je straks bevallen bent, met de kraamzorg/verloskundige pas kijken welke kolf voor jou geschikt is!

Bij mijn zoontje heb ik van een vriendin de borstkolf Pump in Style van Medela kunnen lenen.
Hiervoor kon ik voor niet al te veel geld de bemettingsgevaarlijke onderdelen bij de thuiszorgwinkel kopen.
Het is een dure borstkolf (nieuw) in aanschaf, maar heeft naar mijn idee vele voordelen.
Je kunt twee borsten tegelijk afkolfen, dit zorgde er op mijn werk voor dat ik met een kwartiertje weer achter mijn bureau zat.
Het heeft een geavanceerd pomp systeem waarbij het, het drinken van een baby nabootst, eerst langzaam vervolgens in een hoger tempo.
Je kunt hem goed zelf instellen op, met hoeveel kracht hij mag/kan pompen.

Deze borstkolf heeft ervoor gezorgd dat ik zonder moeite een half jaar borstvoeding heb kunnen geven.
Omdat je met deze pomp snel klaar ben met kolven heb ik hem ook geregeld 's avonds gebruikt, mijn zoontje dronk zeker een half uur aan de borst. Dan kolfde ik in 10 minuten af en gaf mijn man de fles.

Helaas kan ik deze keer de borstkolf van mijn vriendin niet lenen omdat zij hem zelf nog in gebruik heeft.
Via marktplaats heb ik nu een tweedehandspomp gekocht voor 80 euro.
Ik gaat mij dan alleen om de pomp en dat schijnt geen kwaad te kunnen, heb de onderdelen zelf nog van de vorige keer.

succes met je zoektocht

liefs edith

Ja idd wachten met kopen!
Je weet nu nog niet hoe je tepels er ook aan toe zijn, Voor hetzelfde geld zijn ze mega gevoelig, pijnlijk en/of kapot en kun je er helemaal niks mee, zowel geen borstvoeding als kolven, misschien komt de bosrtvoeding wel niet op gang, het kan allemaal,
waarschijnlijk heb je hem de eerste dagen toch niet nodig want met je verlof heb je alle tijd te voeden, dus mocht alles goed gaan hebje zo`n ding nog binnen een dag gekocht! Of evt gehuurd bij thuiszorgwinkel.

Ik heb de borstkolf 2e hands gekregen van m'n oude kleuterjuf haha. Is van Medela en kan je inderdaad beide borsten tegelijk mee kolven. Maar als ik die niet had gehad dan zou ik er ook nog mee wachten, dat word je meestal ook aangeraden omdat je inderdaad van te voren niet weet hoe je borsten en tepels er tegen die tijd aan toe zullen zijn.

Ik sluit me hier helemaal bij aan...mocht je echt gaan kolven dan kun je er eerst een huren (bij de thuiszorgwinkel) en kun je evt proberen of je een hand- of elektrische kolf prettiger vindt..ik heb van mijn zusje een handkolf geleend (Avent) en uiteindelijk toch een tweedehands elektrische (medela enkel) aangeschaft, datliep bij mij veel beter...Ook tweedehands trouwens, via mp..Je kunt alles gewoon steriliseren dus ook qua hygiene geen probleem. Een handkolf is wel weer heel makkelijk voor onderweg en maakt veel minder lawaai.. gewoon proberen wat het best bij je past.. Succes!

Heb die van avent gehaald op aanraden van familie en kennissen.. Als je toch twijfelen kan je het alsnog in je kraamtijd halen. Je gaat de eerste weken toch niet direct kolven..

Terug
Bovenaan