gezocht DE oplossing......

A

Anoniem

Guest
mijn ventje is echt een ontzettende smeerkees, als ik hem een hapje geef van zijn fruit of groente kom ik op weg naar zijn mond eerst twee voeten twee handen weer een voet een weggedraaid hoofd en weer een hand tegen, eenmaal bij de mond aangekomen is het nog maar de vraag of deze open gaat voordat echt alles van het lepeltje gestoten word, en als het dan in zijn mond zit, gaat vaak gelijk zijn hele hand of slap erachter aan,

kortom alles zit er onder, handen voetem gezicht buik, wipstoel, de handoek op de wipstoel (ter bescherming van de wipstoel (helpt dus niet) gister ook weer alles onder de wortel.

nu het laatst zo warm was zette ik hem in alleen zijn luier in de stoel, maar nu kan dat niet gezien de temp, hoe doen jullie dat? of hebben jullie niet zulke monstertrjes, er moet toch een manier zijn om het op zijn minst een beetje fatsoelijk te geven.........

Geen ideee hoe je zo'n klein monstertje in bedwang kan houden om het netjes te laten eten...  misschien maar één oplossing!
Vastbinden die boel

Succes!!

je zou het haast denken ja,

ik dacht ook al een speciaal tafelblad maken ofzo, die bij zijn nek aansluit ofte wel handen en voeten zitten er dan onder, maja, het moet toch anders kunnen......

Met mijn linkerarm houd ik twee grijpgrage handjes tegen het lijfje gedrukt en met mijn rechterarm geef ik een hapje. Dat werkt meestal wel effectief, maar ik heb mijn kind wel in de houdgreep om te voorkomen dat de lepels door de lucht vliegen. Soms laat ik haar ook wel eens de lepel vast houden en stuur dan zelf, haar mond gaat beter open, maar de lepel krijg ik niet meer terug!

Oja hier gaan de voeten de lucht in en dan boos zijn als het hapje niet snel genoeg komt.
om dan maar weer  eens prrrrfff   te zeggen en alles over hem heen gaat.
Heb al wel geleerd dat ik natas niet meteen sochtend nieuwe kleren aan moet trekken als hij om 11 uur zijn fruithapje krijgt.

groetjes sylvia

Heel vervelend maar heb je soms al geprobeerd om hem een speeltje in de hand te geven zodat hij afgeleid wordt?

Mijn zoon is inmiddels net 1 jaar maar die eet tegenwoordig ook met een speeltje in de hand en dan gaat het eten zo naar binnen. Hij is dan afgeleid op het speelgoed.
Werkt hier in ieder geval super goed.

Succes Daan mv Tijs

Ik hou Britt op mijn schoot. Een armpje gaat onder mijn arm en het andere armpje hou ik vast en met mijn andere hand geef ik fruithapje of groentehapje met een lepeltje. Soort van houtgreep, maar dan anders. Het werkt wel. Weer iets van mijn schoonmoeder... hihi
Marie-José

Rowan doet dat ook (als papa hem eten geeft). Bij mij doet hij het meestal niet, alleen wanneer hij afgeleid wordt en hij dus denkt dat hij aan het spelen is. Ik probeer hem zijn eten te geven als er niet te veel om hem heen gebeurd. Eten is namelijk geen speeltijd hier en de rust tijdens eten vind ik belangrijk. Eigenlijk komen wij een paar handen tekort.
Ook probeer ik hem voor te doen dat hij zijn mond open doet als de lepel eraan komt. Als hij aan het lachen wordt gemaakt gaan zijn handen van vrolijkheid in zijn mond, met alle spetters en vlekken van dien. Ik zorg ook dat  ik een doek in de buurt hebt, en zijn handen  schoonmaak als hij weer in zijn mond is geweest. Tot op heden gaat het goed.

Groetjes,

Annemiek

Terug
Bovenaan