Gezocht: ervaringen keizersnee

<p>Hallo Mama's,<br />Ik ben opzoek naar keizersnee ervaringen.<br />Dit omdat we nu eindelijk de knoop door gehakt hebben voor nog een kindje. Nu weet ik dat baby nr 2 met een keizersnee moet.<br />Hier zie ik erg tegen op vooral als het gaat om de ruggenprik ( ben als de dood voor naalden).<br />Nu heb ik wel via youtube & google gezocht maar heb toch liever een berichtje van een mama die dat heeft gehad.( vraag niks aan de omgeving want die hoeven nog niks te weten ;) ).<br />Je zou me super blij maken met jullie ervaringen zodat ik een beetje weet of het mee/tegen valt & wat ik ervan kan verwachten.<br />Alvast bedankt!</p>

Hoi Cindy91. Even een vraag; hoezo moet baby 2 met een keizersnee? Baby 1 ook met een keizersnee geboren?
Mijn dochter is met een spoedkeizersnee geboren.

Hoi Stefanie,
Bij baby nr 1 hebben ze een grote fout gemaakt waar ik het liever niet over heb. Vandaar dat baby nr 2 met een keizersnee moet.

Hallo BabyOliver,
Zou heel graag willen weten of de prik in je rug giga zeer doet.
Heb een ruggenprik een paar keer kunnen uitstellen bij andere operatie's omdat ik die naald giga groot vind.
Hoelang het duurt voordat je de "controle"gevoel terug hebt in je benen. En vooral hoe het in de O.K aan toe gaat als je wakker bent.

Hoi Cindy91,
Geen zorgen, het valt allemaal heel erg mee. Zeker als je het van tevoren al weet, dan wordt het dus een geplande keizersnede. Je komt dan op een licht voorverwarmde OK in plaats van een ijskoude OK, dat scheelt al. Alles gaat rustig en het team is goed voorbereid. Je krijgt vaak zelf de kans om je kindje geboren te zien worden (ik in ieder geval wel). Ik was niet bang voor de naald van de ruggenprik, want die kun je ook niet zien. Daarbij komt dat het een superdun naaldje bleek te zijn. Anesthesisten zijn daar heel kundig mee. Het is alleen heel gek gevoel dat je ineens je benen warm voelt worden en dan niks meer voelt. Maar zou me om de prik niet zo'n zorgen maken :).

Maar het was voor mij echt een supermooie bevalling. Het was gezellig, praatje gemaakt met de anesthesist die bij je blijft (en je partner ook). Baby geboren zien worden, en daarna is de kleine man nooit uit mijn zicht geweest. Hij werd naast mij gecontroleerd door de kinderarts en mocht daarna meteen bij mij liggen.
Ik vond het na-traject wel ietwat vervelend want het duurt wel langer dan bij een vaginale bevalling voor je bent hersteld (even aannemen dat die goed gaat) en weer alles kan/mag. Maar als je echt 2 weken goed je rust houdt, gaat het daarna best vlot. 

Succes!

Hallo Vera,

Jeetje wat klinkt jouw berichtje super aangenaam!
Die dingen zeiden ze niet op youtube en google.
Dit zorgt zeker voor wat meer rust :D .
Dunne naald klinkt goed( had het idee dat er een infuusnaald of bloedprik naald ingestoken werd en die dingen brrrrr).
Super fijn om te lezen dat alles na 2 weken wat vlotter gaat :D dat klinkt een stuk fijner dan 6 weken maar als dat nodig is zo be it.
Super bedankt voor je ervaring daar kan ik wat mee :D 

Ik vond het oprecht pijnloos. Ik voelde denk ik alleen de prik van een naald maar niet eens bewust denk ik, was er totaal niet mee bezig. Maar ik heb geen angst voor naalden of voor pijn dus dan is het denk ik erg anders. Heb de naald ook niet gezien dus geen idee hoe groot die is haha. Misschien moet je er ook niet naar kijken en het allemaal over je heen laten komen ;)
Ik zat op een operatietafel, moest een kussen vasthouden en mijn rug zo bol mogelijk maken, de arts voelt met een vinger tussen je ruggenwervels naar een geschikte plek. Ze vertellen alles dat er gebeurt, het gaat heel snel. Dan mag je gaan liggen en je prachtige kind geboren zien worden :) Bij mij duurde het zetten van de prik naar het zien van mijn kind maar 7 minuten.
Hoop voor jou dat het meevalt maar echt, het is prima te doen!

Hallo Minni,

Dankjewel voor jouw uitgebreide bericht!
Oh dat is aardig snel met het kindje eruit :O 
Dacht dat dit langer duurde.
Super fijn om te weten!

Denk dat het wel goed zit na het lezen van jullie ervaringen :D

Hoi Cindy91,
Hier geen ervaring met een keizersnede, maar wel een ruggenprik gehad tijdens de bevalling. Het viel me alles mee. Er wordt heel duidelijk verteld wat je moet doen en wat er gaat gebeuren. De ruggenprik doet snel zijn werk en ze lieten me pas van de ok gaan toen de pijn voldoende onder controle was. In eerste instantie wilde ik geen ruggenprik omdat ik wist dat ik dan waarschijnlijk niet naar huis mocht de zelfde dag. Dat ging uiteindelijk sowieso niet, maar dat had niks met de ruggenprik te maken. Toen de lijn was verwijderd kwam het gevoel vrij snel terug.  Succes! ?

Terug
Bovenaan