Gezocht ervaringen met baby te kort aan ijzer

<p>Hoi Dames,  Eind november is er bloed afgenomen bij mijn zoontje en kwam naar voren dat zijn ijzer waarde 9 was. We moesten over naar een ijzerdrankje met helaas alle bijwerkingen van dien. De eerst 4 weken hebben wij ons keurig aan dosering gehouden maar daarna kreeg hij steeds meer last van zijn darmen en 2 weken voor onze nieuwe afspraak bij de k-arts zijn we gestopt.  Bij onze afspraak vorige week en nieuwe bloeduitslagen blijkt helaas zijn waadde gezakt naar 3. En zitten we nu weer verplicht aan het ijzerdrankje in combinatie met iets voor zijn darmen.  Helaas heb ik geen uitleg gekregen wat 3 of 9 precies inhoudt. De k-arts is niet meer bereikbaar voor verdere vragen maar zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken. De h-arts en consultatiebureau kunnen niets want zij hebben de gegevens niet van de k-arts.  Helaas is de afspraak met de k-arts pas 14 februari.  Iemand hier die ook ervaring heeft met een te kort aan ijzer bij je baby? En is er duidelijkheid hoe dit komt? En hoe gaat het nu? Groetjes Esther  </p>
 
Ik heb geen ervaring met ijzertekort bij een baby maar vind het een rare gang van zaken met de kinderarts. Geen uitleg en niet bereikbaar voor verdere vragen vind ik zeer apart. Ook dat hij geen terugkoppeling geeft in principe horen zaken in het dossier te staan waar als jij toestemming geeft andere artsen zoals de huisarts gewoon bij zouden moeten kunnen. Ik zou advies bij je huisarts vragen om te kijken of je niet bij een andere kinderarts terecht kan of eisen dat je meer uitleg krijgt. Daarnaast kan je misschien ook bij de huisarts info opvragen over hoe zo’n tekort kan ontstaan bij kleintjes
 
Hoihoi volgens mij heb je iets van 3 waardens.  Iets van bloedarmoede of iets met witte of rode bloedcellen? En iets met een ijzer voorraad dacht ik. Ik weet het niet zeker meer. Dus kan zijn dat ik het helemaal mis heb. 
Ik had ene ijzer tekort wat volgens mij ook 6 was, en een ander ijzer te kort wat 13 was. Die van 6 moest 10 zijn en die van 13 zou 20 moeten zijn en de andere 100? Ik weet niet presies meer alles, pregnancybrains spelen hierin een grote rol. Ook weet ik niet of de waardes van volwassenen anders worden bekenen als die van een baby. 
Ik vond erg onduidelijk dus kan je helaas niet echt iets vertellen. Sorry als ik je dus nutteloze of foute informatie geef. 
Hoe het komt heb ik ook nooit te horen gekregen. Al denk ik dat bij volwassenen aan het eten kan liggen aangezien het in groente en vlees zit.
Inderdaad wel een beetje vreemd dat jullie zou weinig informatie kregen. Ik hoop dat je dan toch snel kan bellen en de juiste informatie krijgt!! Succes! 
 
Hoi mag ik vragen van welke afko!mst je bent ? Ikzelf heb ook altijd ijzertekort maar heb thalassemie een bloedziekte die bij mensen van zuiderse afkomst voorkomt. De rode bloedcellen zijn anders en geeft een vertekend beeld qua ijzergehalte
 
Terug
Bovenaan