gezocht hulp bij kleine problemen

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik ben op 27-03-08 bevallen van een dochter. Ze was vrij klein en woog ook niet veel. Ik ben toen begonnen met nutrillon. Maar tijdens het tweede bezoek bij het consultatieburo kwam ter sprake dat ze veel spuugde en krampjes had. Hierop moest ik overgaan op nutrillon omneo.

De eerste 2 dagen ging het goed, maar nou sindsdien poept ze ongeveer om de 3 dagen, heeft nog steeds veel krampen. Ze moet nu zelfs persen om een wind te laten. Verder heeft ze ontzettend veel last van winderigheid. Dit heeft ze al sinds de geboorte. Heb dit ook gemeld, maar daar doen ze eigenlijk niks mee.

Verder eet ze bijna haar vingers op en kwijlt ze. Ook is het zo dat als wij bijvoorbeeld eten, zij zit te smakken. Het lijkt bijna wel of zij ook wat wil, bijvoorbeeld klein stukje liga ofzo. Ik durf dit nog niet omdat ze nog geen 4 maanden is.

Heeft er misschien iemand ervaring met deze problemen of tips? Volgende week moet ik weer naar het consultatieburo, heb geprobeerd te bellen, maar helaas was te laat.

Alvast bedankt voor de eventuele adviezen.

martine en sanne

Tegen krampjes kun je wel iets homeopatisch geven speciaal voor baby's weet alleen ff niet hoe het heet. gewoon bij de apotheek of drogist.
en krijgt ze geen tandjes?? onze dochter gaat dan ook altijd smakken op de handjes bijten en kwijlen.

Hoi Martine,

je zou eens contact kunnen zoeken met een chiroprachtor of manueel therapeut. Die kunnen wellicht helpen haar klachten te verminderen.
Je kunt het buikje van je dochter ook met de klok mee masseren (in een U-vorm: van rechtsonder naar boven, naar links en dan omlaag. Hand loslaten en weer rechtsonder beginnen: tip van de chiropractor).
Warme baden en dan masseren kan ook helpen. We hebben onze zoon ook op zijn linkerzij met zijn buik tegen onze buik aangelegd. Inbakeren wil ook wel eens helpen.

Tja, verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ik masseerde  de voetzolen van mijn zoon ook, evenals de buitenkant van zijn bovenbenen. Daar zitten de meridianen. Maar met een te vroeg geboren kindje zou ik eerst advies vragen aan een acupuncturist.

Heel veel sterkte!

Marijon

Hoi Martine,

Onze zoon had dat ook dat hij zo reageerde op de Omneo, wij zijn toen over gestapt op omneo (voor spugen etc deed hij ook) en Forte omdat hij zo'n honger had en dat werkte perfect.
Nu is hij bijna 10 maanden en hij krijgt nog steeds Forte met Standaard(ben met 8 maanden over gegaan op Standaard)en daar reageerde hij goed op.
Succes er mee.

Groetjes Miranda
Mama van Sanne en Cas

Toen Lars last van verstopping had, kregen we ook de tip een klein beetje zonnebloemolie (of een andere soort) door het flesje heen te doen. Ik heb ook pruimensap (van Zonnatura of Roosvicée Laxo) door het flesje heen gedaan.
Als ze behoefte heeft aan meer voedingsbodem zou je ook Johannesbroodpitmeel (Nutriton) aan het flesje toe kunnen voegen. Ik weet alleen niet, of dat dan weer stoppend werkt.
Veel lucht in de darmen kan ook een teken zijn van  niet voldoende werkende darmen (dan lukt de vertering niet volledig). Een chiropractor zou daarbij kunnen helpen.
En als je het niet vertrouwt: vraag (eis) een verwijzing naar de kinderarts.

hoi hoi,

Wat vervelend voor jullie meisje.
Onze dochter heeft in het begin ook erg veel last van krampjes gehad. Wij hebben toen cinababy van vsm geprobeerd en dit werkte goed. Verder zijn wij ook overgegaan naar nutrilon omneo en daar heeft zij gelukkig goed op gereageerd.

Dat kwijlen doet onze dochter ook. Maar dat komt omdat ze ontzettend veel met haar tong werkt en dan maakt ze dus extra speeksel aan, wat er ook weer uit moet.
Het kan, in jullie geval,  natuurlijk ook zijn dat ze al tandjes krijgt.

Ik zou als ik jou was nog niet met vast voedsel beginnen, juist omdat ze zoveel last van krampjes heeft. Het lijkt mij dat het dan alleen nog maar erger wordt.

Je kunt ook eens naar een ostheopaat gaan voor de krampjes. Het kan zijn dat ze ergens iets vast heeft zitten, waardoor haar darmpjes niet goed hun werk kunnen doen. Voor een ostheopaat heb je geen verwijzing nodig, kun je zo naartoe. Het is wel best prijzig, maar als je bijv. cz bent verzekerd krijg je de helft terug.

Succes ermee.
Groetjes Anninas.

hoi,
misschien een beetje vreemd, maar mijn zoontje heeft met borstvoeding (4,5 maand) en de hypoallergene melk van friso steeds onrustig gedronken en last van zijn maagje en darmpjes gehad: veel windjes laten en weinig poepen. Omdat het even niet anders kon kreeg hij Nutrilon hypoallergene melk, dat was echt een drama! Het arme kind had echt zoveel pijn tijdens of net na het drinken. We hebben hem toen Friso gewone melk gegeven en ineens lijkt alle leed geleden te zijn. Het is pas een paar dagen, maar zo rustig en ontspannen als hij drinkt, is ongelooflijk. Er mag geen verschil bestaan tussen de merken melk, maar blijkbaar heeft hij echt meer last van Nutrilon dan van Frisomelk (en moedermelk). Het is het proberen waard (en fijne bijkomstigheid is dat het een stuk goedkoper is...) al moet je natuurlijk niet drie keer per week van melksoort wisselen, maar dat had vast ook al iemand gezegd.

Hoi,
Ik ben het met de laatste schrijfster eens. Ook bij mijn kinderen heb ik vaak zelf uit moeten vogelen welke melk het meest geschikt voor hun was. Zo is mijn laatste dochter met nutrilon hypo-allergeen begonnen, maar na een week of vier zijn we overgestapt op een ander merk (NAN hypo-allergeen) omdat ze ontzettend moeilijk poepte en daar veel pijn bij had.
Ook bij mijn andere kinderen heb ik dit mee gemaakt, dat het ene merk wel goed gaat bij het ene kind en totaal niet bij het andere. Is inderdaad vreemd omdat de melk eigenlijk hetzelfde zou moeten zijn.
En, ik zou trouwens gewoon zelf een andere melk proberen hoor, daar heb je de goedkeuring van het cb niet voor nodig. Jij bent de moeder. Ik heb altijd geredeneerd: Mijn kind heeft al last, dus veel erger kan het van een andere melk niet worden, bovendien kun je na een paar weken proberen altijd weer terug naar je oude melkmerk, als je dat zou willen.
Ivy

Terug
Bovenaan