Gezocht: libido

Hallo ouders!<br />Wie o wie heeft er een gouden tip?7 februari ben ik bevallen via een spoed keizersnee van een prachtige dochter. <br />Helaas blijft sinds dien mijn libido afwezig. Het is niet dat ik m’n man niet meer aantrekkelijk vind of het niet wil. Maar ik krijg totaal niet meer de gevoelens om intiem te zijn. Romantisch wel. Maar meer dan dat niet.<br />Dit is ons eerste kindje. Dus alles is wennen, nieuw en vooral nog een fase om te ontzwangeren. Maar hopelijk vind ik hier wat gelijk gestemde die wat tips hebben.<br />

Geen tips, wel herkenning. Het is zo logisch! Je bent moe en je lijf is aan het herstellen. Prio 1 is je kind en seks is wel het laatste op het belangrijk-lijstje. Misschien dan toch een tip, overhaast niks. Dan krijg je alleen maar tegenzin. Het komt vanzelf weer goed, echt :). Gewoon naar je lijf luisteren en niet forceren. Ik geloof dat bij mij pas echt na een jaar weer echt de enorme zin terug was (kwam ook door pijn na knip en ik heb lang borstvoeding gegeven, dat hielp ook niet qua libido).

Geen tip; alleen de mededeling; het komt wel weer! Echt.☺️

Net zoals hierboven gezegd wordt; overhaast niets.
Je hormonen gieren nog door je lijf en tegen je zin in moet je niet willen toch.
Hier 3,5 maand absoluut 0 behoefte gehad aan seks na de bevalling (iets wat ik niet verwacht had van te voren) Mijn lichaam voelde in puin, had ongelofelijke bekkeninstabiliteit en ik was moe, moe, MOE.
Een dikke drie maanden hadden we hooguit 2/3 uur slaap per nacht…
En weetje; ook toen, kwam het goed!
Ze is nu 8 maanden, en sinds een tijdje is het weer zoals voorheen. ?

Heel herkenbaar. En geen zorgen, wat de anderen ook zeiden. Het komt wel weer. Je hebt nu andere prioriteiten. Geef jezelf even de tijd om een ritme te vinden/te wennen aan alle veranderingen in jullie leven en als het je echt in de weg zit en je graag weer seks wilt hebben, kun je er altijd tijd voor proberen te maken/prioriteit aan geven.

Hormonen en vermoeidheid kunnen nog grote rol spelen. Je lijf is veranderd maar je kan ook weer zin krijgen door het simpelweg gewoon te doen. Soms komt het dan vanzelf misschien weer wat op gang.

Terug
Bovenaan