Gezocht: Motivatie om door te gaan met BV

Ik dacht dat mijn lijstje compleet was;
Borstontsteking, blaren op mijn tepels, mega kloven, om de 2 uur kolven omdat ik niet genoeg melk had( dochter hoefde maar om de 4 uur voeding maar ook 's nachts netjes de wekker zetten om elke 2 uur toch te kolven) 2 x lactatiekundige laten komen en natuurlijkv de krampjes waar veel baby's last van hebben( ben ik nog wat vergeten???)
Sinds vorige week was ik eigenlijk zover dat als iemand aan me vroeg hoe het ging met de voeding ik volmondig "goed!"kon zeggen.
Tot.. 2 dagen geleden. Mijn dochter niet meer drinken. Telkens gillen. Zelfs gekolfde melk was gillen.
Vanmorgen naar de huisarts geweest en ik mag aan het lijstje spruw toevoegen.
Ik ben nu echt op het punt dat stoppen echt een optie voor me is maar aan de andere kant, heb bij die andere dingen ook doorgezet en als ik nu stop was dat voor niks.
Kortom, ik ben opzoek naar motivatie om doortezetten en hoop dat eigenlijk hier te vinden:)

Hoi, ik ben eigenlijk bij de mamaclub maart, maar ik was hier even aan het lezen.
Wat knap dat je tot nu toe al heb doorgezet, alleen dat is inderdaad al een reden om het nu niet op te geven. Ik heb al 2 dochters en bij de eerste had ik het ook heel moeilijk met de BV, maar ik heb het toch doorgezet. Als het een maal loopt is het zo handig, de eerste weken moet je echt even doorheen. Uiteindelijk ben je blij dat je hebt doorgezet en het is ook zo goed voor ze.
Groetjes Patricia

Poeh ik dacht dat ik een problematische start had van de borstvoeding. Maar dit klinkt veel erger.
Ik zou je graag willen helpen om door te zetten en ik hoop dat je ergens nog de motivatie vindt. Want als het lukt is borstvoeding geven zo fijn en goed.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je er een punt achter wilt gaan zitten. Want ook al is het fijn en goed, het moet ook niet tenkoste gaan van alles. Want je moet wel kunnen genieten van je kind. Dat was voor mij het breekpunt toen ik bijna had opgegeven. Jou meisje heeft het meest aan je als je geniet en gelukkig bent.
Maar je hebt al zo goed doorgezet, dat je sowieso erg trots op jezelf mag zijn! Dat moet je niet vergeten. Je dochter mag blij zijn met zo'n moeder als jij, die dit voor haar wil doen.
Ik hoop dat dit enigzins bemoedigend is en ik wil je veel succes en sterkte wensen.

Liefs Maartje

hey meis,

hier nog een geval van niet willen lukken met bv.
Je moet allereerst voor je zelf beslissen of je WILT doorgaan of niet; vergeet niet, flesvoeding is niet slecht!! En het moet je niet tegen gaan staan!

Maar... ik vind het idee dat Floor bv krijgt zo fijn, dat ik er mee door blijf gaan. Floor wil het zelf niet zo graag geloof ik, want ze wil niet ana de borst. Na een week lang aanklooien met fingerfeeden, huilen, spugen, niet groeien, lactatiedeskundigen etc. heb ik besloten om te kolven en met de fles te voeden.
Daarna het probleem van veel spugen, en nog niet genoeg aankomen.. Maar het gaat nu redelijk. Veel laten boeren tussendoor, en difrax fles tegen krampjes...

Het kost me wel ongelofelijk veel tijd, en zeker op d emomenten dat ik ddan aan het kolven ben en zij ligt te huilen, dan zit ik er wel eens helemaal doorheen, maar... Ik geef haar wle de beste start die ik haa rgeven kan!
Bovendien is het voor mezelf ook erg gezond..

In ieder geval, super goed dat je het al zo lang vol hebt gehouden, die goede start heeft je dochter sowieso binnen! En alle dagen extra tellen mee hoor! Het voeden moet je niet tegen gaan staan! Dat moet je onthouden.. Het moet wel beetje leuk blijven...

Sterkte in ieder geval!!

Liefs,

T

Geef nu ook weer bv en tot nu toe mag ik niet klagen.ga boven verwachting erg goed.maar dat was bij mn1ste ook wel anders.net als jij ook veel last gehad van tepelkloven.toen dat een beetje over was tegen borstontsteking aangezeten.en toen per slot ook nog spruw gehad.en ontzettende stuwing ook gehad.de enige reden dat ik doorging was omdat mn dochter zo goed groeide en ze verslaafd was aan de bv.maar na 3 mnd vond ik bv geven pas genieten.uiteindelijk heeft ze bijna 10 mnd de borst gehad.
hoop voor je dat het snel beter gaat.en anders is de fles ook niet verkeerd hoor
succes met je beslissing
liefs jootje

Hi,
Ook bij mijn eerste heeft het moeite gekost, maar dat duurde maar een week en had niets met mij te maken, maar meer met het ongeduld van zoonlief... Als ik jouw verhaal zo lees, wil je heel graag doorgaan, maar zoals eerder gezegd: dat moet JOUW beslissing zijn. Als je op het punt komt dat je anderen nodig hebt om gemotiveerd te blijven, is het misschien toch het moment om af te gaan bouwen. Borstvoeding geven is zo persoonlijk, ik vind het erg moeilijk om er voor een ander iets zinnigs over te zeggen. Wel kan ik je vertellen dat ik deze 2e keer nu al aan het afbouwen ben en daar voel ik me wisselend schuldig over. Maar ik ben 32 jaar geleden ook groot gebracht met de fles en er is niks mis met me, hahaha!

Kortom, doe wat je zelf goed lijkt, want: a happy mommy, is a happy baby!

Allemaal hel erg bedankt voor jullie reactie!!
Ik heb vannacht besloten dat ik nog door ga met de borstvoeding maar dat dit mijn laatste tegenslag is. Als ik weer wat heb( weer een ontsteking of hierna nog een keer spruw) dan stop ik ermee, dan heb ik het voor mijn gevoel echt er alles aan gedaan wat ik kon doen.

Mijn dochter groeit ontzettend goed en geeft me het gevoel dat ze het erg fijn vind om borstvoeding te krijgen. Toen ik me dat vannacht realiseerde besloot ik het nog 1 keer een kans te geven.

Nogmaals, meiden bedankt!

Wat goed van je om toch door te zetten.knap hoor.ik weet wat het is.had bij de 1ste ook zoveel getobt.maar ben zo blij dat ik doorgezet hebt.mn dochter is nu 3 en drinkt nu weer de afgekolfde melk op.(kolf omdat ik zoveel melk(stuwing)heb.1 flesje per dag.even de druk eraf zeg maar.maar had pas per ongeluk een flesje op tafel laten staan van haar broertje en die heeft mn dochter met smaak opgedronken.nu krijgt ze bijna elke dag een flesje(ze vraagt erom)vind het wel een groot compliment want gewone melk lust ze niet haha
dus is de smaak nog niet vergeten haha
maar dwaal volgens mij af
succes met doorzetten.en ga voor die spruw een zalfje halen meid!dat helpt echt hoor.ik had daktarin voor mezelf op de tepels.en voor mn dochter in haar mondje
liefs jootje

Terug
Bovenaan