Gezocht: tweelingmama’s uitgerekend in september

<p>Hoi allemaal! </p><p>Ik ben Hanneke en ik ben 15 weken in verwachting van een tweeling. Ik ben 24 september uitgerekend.</p><p>Het zit totaal niet in de familie en is ons eerste kindje, dus het was nogal een shock toen we de eerste echo maakten! </p><p>De zwangerschap valt me best wel zwaar tot nu toe. De eerste weken (tot week 12-13) waren gevuld met misselijkheid en overgeven. Nu is de misselijkheid ingeruild voor bandenpijn en vermoeidheid. Ik merk dat werken zwaar wordt, ik niet meer goed de dingen kan doen die ik normaal doe en continu lig te slapen. Ik vind het best moeilijk om een stap terug te moeten doen.  </p><p>Aangezien er in mijn omgeving weinig tweeling zwangerschappen zijn, zou ik het leuk vinden om wat ervaringen uit te wisselen met andere aanstaande tweelingmoeders. </p><p>Dus tweelingmama’s roept u maar! :) </p><p>Groetjes, Hanneke </p>

Hoi Hanneke,Van Harte gefeliciteerd! Op Facebook is een club (besloten) met allemaal meiden die in september zijn uitgerekend. Daar zitten 2 meiden die ook een tweeling verwachten bij. Stuur Lindsey nooten een vriendschap verzoek. Dan voegt ze je toe. X Lonneke 

Hey Hanneke,

gefeliciteerd!!
ik ben 12+4 dagen zwanger van een tweeling
wat jij omschrijft heb ik precies hetzelfde!
dit is mijn eerste zwangerschap en het zijn er gelijk 2 
natuurlijk even wennen 

groetjes

Hi Hanneke,
Gefeliciteerd! Jij en ik zijn beide rond dezelfde tijd uitgerekend. Ik ben 20 september uitgerekend, van een eeneiige tweeling. Bij ons zijn het ook de eerste kids. Allemaal erg spannend. De vermoeidheid en banden pijn is erg herkenbaar voor mij. Helaas mag ik niet meer werken vanwege complicaties tijdens mijn zwangerschap. Het duurt voor mij dan ook erg lang nu allemaal. Ik zou het leuk vinden om op deze manier dingen uit te wisselen.
Groetjes,

Heeeeyyy, 
Allereerst gefeliciteerd, ik ben zelf zwanger van een twee-eiige tweelingen en ben nu 31.3 weken zwanger. Het wordt een jongetje en een meisje. Ik zie het als een droom wat is uitgekomen. Helaas is mijn zwangerschap erg zwaar. Begrijp mij niet verkeerd, bij eenlingen zwangerschappen kan het ook erg moeilijk zijn. Realiseer je goed, dat alles sneller. Je groeit snel, razendsnel. Ik heb veel last gehad van bandenpijn, harde buiken, te korte baarmoedermond, vermoeidheid en gewoon veel pijn. Ik kwam helaas niet 19  weken al definitief thuis te zitten door alle klachten. Ik heb een verantwoordelijke baan, waarbij veel van mij werd verwacht. Ik wilde graag alles blijven doen, want ik had mij lichamelijk en geestelijk voldoende voorbereid. Ja, voor voorbereid op een eenling, niet op een tweeling. Het kan lichamelijk zwaar zijn. En er zullen waarschijnlijk genoeg momenten zijn dat mensen zijn in je omgeving die het niet snappen of denken het te snappen, maar dag toch niet doen. Mijn dagen bestaan vaak uit douchen en bankhangen. Ik ben daardoor gaan haken, om ook nog iets nuttigs te doen. Al mijn babyuitzet en eigenlijk alles heb ik online moeten bestellen, winkelen zit is niet in. Nu met ruim 31 weken, voelt het soms of eigenlijk vaker dan soms als overleven. Elk uur wakker van de pijn in mijn heupen en weer naar de wc. Ik ben zelf niet breed, kan betekenen dat het een grotere belasting is voor mijn lichaam. De ruimte zit eerder vol. Maar naast alle ongemakken, voel ik de kinderen bewegen. Ze groeien goed. Je wordt niet alleen creatief met oplossingen bedenken voor de ongemakken, maar belangrijkste is dat je leert accepteren en loslaten. Het is moeilijk en het duurt weken, maar je groeit als persoon. Blijf kijken naar wat je kunt en niet kijken naar wat je niet kunt. Je gaat heel veel dingen lezen op internet die enkel gebaseerd zijn op eenlingen. Ga vooral niet op zoek naar forums mensen dingen schrijven die allemaal fout zijn gegaan. Een tweeling is een prachtig geschenk. 

Terug
Bovenaan