Gezocht: voorlichtingsfilm bevalling

Hallo allemaal!

Ik ben 33 weken zwanger van de eerste en ben best een beetje bang voor de bevalling. Ik zit op zwangerschapsyoga en daar krijg ik erg goede tips en ademhalingsoefeningen, waardoor ik de rust in ieder geval een beetje weet te bewaren :)

Toch zou ik graag meer info willen in de vorm van beeld en geluid. Ik ben eigenlijk op zoek naar een voorlichtingsfilm, waarop een bevalling duidelijk gefilmd is, zonder sensatie of wat dan ook, puur informatief. Ik kan een dergelijke voorlichtingsfilm echter nergens vinden. Kan iemand mij verder op weg helpen?

Alvast bedankt!

you tube ?
volgens mijn cususleidster kan je daar wel veel op vinden. Ik durf het zelf niet aan om hiernaar te gaan kijken. Wellicht kan je bij het zoeken er het woord animatie bij zetten. minder bloederig.

Zou daar ook niet om staan te springen, misschien een animatie bekijken, zodat je idd alleen de theorie ziet, anders heb je dadelijk het tegenovergestelde effect!
Groetjes MJ

Heb je al eens gekeken op de site van de Stichting Lichaamstaal (www.stichtinglichaamstaal.nl)? Ik denk dat het aanbod van deze stichting wel aansluit bij waar jij naar op zoek bent, succes!

Ik vond de films 'Orgasmic Birth' en 'Birth into Being' erg mooi om te zien. Het zijn wel allemaal hele mooie bevallingen (en zo gaat het natuurlijk lang niet altijd) maar ach.. wat is er mis met het beeld van een prachtige bevalling? Beter dan een horror beeld.

Als je op Youtube zoekt op 'Water birth' dan vind je ook veel filmpjes van vrouwen die in een glazen bak bevallen (in het water dan natuurlijk), echt prachtige. Geen drama, gewoon heel puur. Echt een aanrader!

Terug
Bovenaan