Gezond beleg op brood

Hoi,

Mijn zoontje is 21 mnd oud en eet sinds kort geen smeerkaas meer. Vind hij niet meer lekker. Ook lust hij geen smeerworst en plakjes worst. Plakjes kaas lust hij wel, maar eet dan de plakjes van zijn brood, en laat vervolgens zijn broodje liggen.
Hij eet nu voornamelijk appelstroop (zonder suiker) en jam op brood.
Heeft er iemand nog een alternatief voor iets gezonds?
 
Ik zou niet echt een alternatief kunnen geven. Heb je al wel eens ham geprobeerd, of kipfilet/kalkoenfilet? Of een keer een eierkoek of krentenbol om af te wisselen. Of miss een keer het brood roosteren, lijkt het iets nieuws maar blijft toch hetzelfde.

Mijn zoontje (18 maanden) eet ook voornamelijk zn beleg van zn brood en wil dan ook vaak zijn brood niet meer opeten. Ik heb echter de regel dat hij minimaal 1 boterham met gezond beleg (kaas, smeerkaas, smeerleverworst, ham enz.) moet eten voor hij iets zoets krijgt. Dit zint hem vaak niet maar ben bang dat hij anders straks alleen maar zoete dingen eet. Dit heb ik namelijk zien gebeuren bij mn schoonzus en daar eten de kinderen nu voornamelijk chocopasta en dat wil ik toch echt voorkomen.

Nu is het even een strijd maar als hij echt honger heeft dat begint hij vanzelf wel weer te eten.
 
Terug
Bovenaan