gezond en lekker

Dag dames,

Als je eenmaal weet dat je zwanger bent ga je rekening hoeden met je eet en drink gewoontes. Ik rook niet en drink ook niet meer. Het is natuurlijk ook belangrijk om genoeg vitamines binnen te krijgen. Dit vond ik in het begin best lastig want twee stukken fruit per dag en melk/yoghurt produkten, ik zag er heel erg tegen op.
Sinds een paar weken ben ik er helemaal uit. Elke ochtend pak ik een appel, een banaan, een sinasappel en een halve citroen. Dit is wat ik meestal wel in huis heb maar je kan natuurlijk ook andere dingen gebruiken, aardbeien hhhhmmmmm.

Dit mik ik in een kom, gooi er flink wat melk en yoghurt bij en dan met de staafmixer (of in een blender) er door heen. Ooooohhh het is echt smullen, zo heb je voor de hele dag heerlijk te drinken en heb je die vitaminen in ieder geval binnen.
Het is misschien een tip want er zullen meer vrouwen zijn die het moeilijk vinden om elke dag voldoende 'kaal' fruit te eten.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!!!

Liefs, Ank
 
En waar smaakt die combi dan naar?

Vind het een goeie tip. Ik heb niet zo zeer moeite met de 'benodigde' voedingsstoffen, maar wel met iets eten 's ochtends. Denk dat ik zo'n papje wel weg moet krijgen.

Thanks!
 
Hoi Edith,

Nou, het smaakt echt naar het fruit wat er in zit. Daarom vind ik met aardbeien ook zooooo lekker want dat heeft een hele lekkere smaak erin (maar ik vind ze vaak zo duur hihihi). Het is inderdaad wel papperig maar dat kun je zelf bepalen door de hoeveelheid melk dat je erbij doet. Het vult ook aardig dus het is ook een goed ontbijtje.

Ik raad zelf wel aan om er geen kiwi in te doen. Ik vind kiwi erg lekker maar niet hierin, het voelt rot in je keel.

Laat me even weten wat je er van vond!!!

Ank
 
Volgens mij is het niet handig wat je doet Ank: zuivelprodukten zorgen ervoor dat de vitamines niet goed opgenomen worden. Mij is afgeraden om dat in een maaltijd te nemen, melk, yoghurt enzo moet je dus nooit samen met iets anders nemen.
 
Terug
Bovenaan