gezond eten vs ongezond eten

Hoi meiden,

Vinden jullie het ook zo moeilijk om gezond te eten? Normaal gesproken eet ik redelijk gezond en snoep helemaal niet. Maar ik heb nu echt zoveel trek in allerlei snoep, pizza's, chips en weet ik wat niet meer. En dan voel ik me weer schuldig als ik iets eet waar die kleine in mijn buik niks aan heeft qua voedingswaarde.

Bij Lotte heb ik dit helemaal niet gehad. Toen kon ik gezond eten en kon ik de snoep en andere rotzooi heel makkelijk laten staan. Maar deze keer heb ik echt een voorkeur voor alles wat ik juist niet zo moeten eten.

Herkenbaar voor iemand?

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Heel herkenbaar, al had ik het bij mijn eerste zwangerschap ook. Ik heb toen heel wat friet speciaal op, maar ook zakken winegums, chips, koekjes etc. Nu heb ik het in iets mindere mate, maar het is wederom aanwezig. Ondanks dat ik me steeds voorneem niet meer zo veel te snoepen, kan ik er maar niet vanaf blijven.

Ik eet trouwens ook wel veel fruit e.d., maar snoep daarnaast ook veel.

Onze dochter heeft er niets aan over gehouden, is kerngezond en eet (nog wel) bijna alles. Enige nadeel voor mij was dat ik na de bevalling nog 10 kilo zwaarder was dan voor mijn zwangerschap. Dit heb ik er overigens binnen 4 maanden wel allemaal weer af gekregen, door helemaal niet meer te snoepen en gewoon normaal te eten. Ik hoop dat het straks ook weer zo soepel gaat.

Sterkte!

Karin
(juni-forum)

Hoi,

Ook ik benhelemaal verslaafd aan chocola. Maar ik haal het zo min mogelijk in huis. Af en toe moet het gewoon he?? Hahahaha.
Maar ik eet ook heel veel fruit en probeer 's avonds ook zo gezond mogelijk te eten. Dus dat gaat op zich prima.

groetjes nynke

Hoi meiden,

Heel herkenbaar dat ongezonde eten. Ik probeer het een beetje te beperken maar ik geef ook liever de voorkeur aan ongezond. Nou heb ik geluk dat mijn man altijd kookt dus hij bereid het eten en dan wordt het bijna altijd gezond, als ik het zelf moet doen dan is de keus makkelijk gemaakt. Een heerlijk zak patat met mayo, hmmmm nog even en je kunt me er snachts ook voor wakker maken.

Groetjes petra.

Ook ik heb meer de behoefte aan ongezonde dingen. Maar op zich is dit voor mij wel weer gezond omdat ik mezelf jarenlang geen snoep, chips, nootje, friet  o.i.d. gunde. Nu heb ik vooral in de avond zin in hartige dingen. ik zorg dat ik mijn fruit overdag zoveel mogelijk eet en dat ik dan 's avonds iets lekkers kan pakken. Ben overigens wel bang dat ik niet genoeg gezonde vetten binnen krijg omdat ik het lastig vind om mijn eten te bakken in te veel olie, en mijn brood besmeer ik ook niet met boter. Vandaar dat ik als etra vitamine Omega 3&6 slik.

Terug
Bovenaan