gezond eten

A

Anoniem

Guest
ik ben vandaag 10 weken zwanger en er heel blij mee maar het gezond eten verhaal lukt me nog niet erg. Niet dat ik me dagelijks vol zit te proppen met patat ofzo maar het groente, aardappels, vlees gebeuren schiet er dikwijls doorheen.
Vrijdag bijvoorbeeld brood gegeten met soep (gewoon uit blik dus niet zo spannend), gister pannenkoeken en vandaag weer brood.
Ik slik wel vitaminepillen en zorg dat ik iedere dag fruit eet maar voor de rest lukt het me gewoon niet. Mijn vriend is veel werken waardoor ik vaak alleen eet en het schiet gewoon niet op.
Voel me soms wel schuldig maar kan er niks aan doen, herkent iemand dit??

groetjes happybee

Hi Happybee,

Ik snap je probleem, mijn man heeft wisseldiensten en ik weet hoe moeilijk het is om voor jezelf te koken.

Ik ben nu net 5 weken +6, maar tot nu lukt het me wel redelijk het koken voor mezelf. Maar soms doe ik het ook gewoon heel makkelijk. Ik heb altijd diepvries sperziebonen in huis en diepvriesspinazie en dat is voor 1 persoon zo in elkaar geflanst een paar aardappels poffen in de magnetron duurt 6 minuutjes en een stukje vlees en je bent waarschijnlijk net zo snel klaar als dat soepje met brood van jou.

Maar ik zou me zeker niet schuldig voelen!! Want dat zou jammer zijn, straks praat je jezelf van alles aan. Het eten kan er gewoon weg weleens bij in schieten, de volgende week eet je misschien wel weer heel gezond! En er worden ook kinderen geboren in Afrika en daar hebben ze jammer genoeg niet zo'n uitgebalanseerd dieet als wij voor handen!

Suc6 ermee!

Liefs Silly

Probeer een beetje creatief te zijn, NORMAAL moet je al wat gevarieerd eten niet alleen als je zwanger bent hoor :)

Je hebt opbak aardappelen, pof aardappeltjes, kant en klare maaltijden ( en nee ik bedoel niet die vieze invries dingen haha) maar pasta's, ovenschotels e.d., zitten vaak toch groenten en vlees in en iets van aardappels of pasta dat je toch een beetje verschillende eet, er is tegenwoordig zoveel te krijgen dat je eigenlijk niet meer hoeft te tobben maar gewoon effe in het schap kijken :)

hai Happybee,
heel herkenbaar!! ik zou wel willen stoppen met eten. brood vind ik nog wel lekker en fruit en sla. ik ben kok en sta dus ook nog de halve dag te koken, erg lastig. gelukkig geef ik niet over dus denk ik maar zo: alles wat ik eet blijft binnen en echt ongezonde dingen eet ik niet veel. volgens mij is het niet zo erg hoor en groeien onze baby's gewoon door. wel slik ik voor de zekerheid een vitaminepil erbij. succes!! Lia (ruim 14 weken)

Hoi Hoi,

Heel herkenbaar dit verhaal. Ik ga volgende week bevallen dmv een keizersnee en loop dus op het eind... Ik ben dus echt vies van groente en aard. en heb dit dan ook weinig gegeten in de zwangerschap. Wel dronk ik elke dag zo,n knorr vie drankje of maakte ik zelf een shake van fruit met groente. Als je overheersend fruit gebruikt proef je de groente nauwelijks. Gelukkig hou ik wel van rauwkost/sla dus dat at ik dan wat vaker. Mijn ijzergehalte was steeds perfect en mijn baby is goed op gewicht/groei dus ik zou me niet te druk maken...Succes ermee.

Groetjes Kirsten

Hoi Happybee,
Maak je niet te druk yoh. Baby's zijn net een soort parasietjes, ze pakken gewoon van jou wat ze nodig hebben. De enige die mogelijk last gaat ondervinden van tekort aan vitaminen etc. ben jij zelf. Nou, daar valt mee te leven toch!
Dus voel je niet schuldig en probeer voor jezelf wat gezonder te leven. Dat helpt overigens wel in je herstel na de bevalling.
Groetjes, Ivy

Hallo,

Ik ben nu 8 weken zwanger en ik heb bijna nergens trek in.

's Avonds ook nog lekker moe dus ook geen fut om te koken.

En ik heb vaker trek in gekruid eten, satesaus enzo.

Ook ik eet makkelijker nu, niets smaakt want ben ook nog eens erg
misselijk de hele dag. Maar slik wel een extra vitaminepil voor
zwangeren.

Ik ga mijn leven beteren zodra ik wat minder misselijk ben, dan wordt het hopelijk ook weer lekkerder om warm eten te doen haha

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan