gezonde levensstijl

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.

Een nieuwsgierig vraagje...

Zijn jullie anders gaan leven sinds jullie zwanger willen raken?
Gezonder eten/ stoppen met roken, of doen jullie dat als je weet dat je zwanger bent? En alcohol? hoe staat het daar mee?

Ik drink minder alcohol, en ga dit weekend stoppen met roken.
Lijkt me toch slimmer om voor de zwangerschap al gezonder te leven..

Gr Zonneke

Hoi Zonneke,

Ja ik let wel heel erg op wat ik eet. Ik drink minder alkohol, maar het probleem is dat als je bij vrienden bent of familie, moet je meteen weer uit gaan leggen waarom je geen glaasje wijn wil.... En ik wil nog een beetje voor onszelf houden dat we aan het klussen zijn...   Ik slik ook foliumzuur en roken deed ik nooit.

Groetjes,
Lien

Goeie vraag. Wij zijn ook net weer bezig. Een keer per dag roken we een sigaret en met dit mooie weer drinken we vaker een wijntje. Maarik ben nu vnadaag weer ongesteld geworden. Balen want we deden het om de dag. Ik heb meteen een sigaret opgestoken. Na mijn ongesteldheid ga ik niet meer roken en koop ik een ovulatietest zodat ik weet wanneer ik geen druppel meer ga drinken. Gezond eten doe ik wel. Groentensap, groenten, fruit, bruin brood met zaden en dergelijke. Hopen dat we de volgende maand wel mazzel hebben. Veel succes en ik hoop dat er meer mensen gaan reageren want ik ben ook benieuwd wat anderen doen.

Hey.

Dat we voor ons eerste kindje gingen heb ik daar het eerste 3 kwart jaar wel om gedacht.
Daarna ben ik er mee gestopt en heeft het nog 3 kwart jaar geduurt voordat ik eindelijk zwanger werd. Nu zijn we 15 maanden bezig voor een 2e wondertje en heb er vanaf het begin geen rekening mee gehouden. Roken doe ik niet dus dat scheelt en alcohol drinken doe ik met mate...(feestjes en af en toe in het weekend). Verder eet ik wat ik lekker vind. Ik heb geen zin in vragende ogen en telkens smoesjes moeten verzinnen waarom ik geen dit of dat niet neem. Onze dochter is nu 3 en iedereen houd me al een beetje in de gaten, want ja.....word nu toch wel tijd he?????
Zodra ik weet dat ik zwanger ben laat ik alles staan wat verboden is en geniet ik van mijn zwangerschap.

Groeten van Miena.

ik heb gelukkig al van mezelf een gezonde levensstijl.   ik sport 2x per week ,rook niet ,drink alleen met feestjes. wij eten gezond dus ik ga er nu niets aan veranderen totdat ik weet dat ik zwanger ben.
er zijn zoveel dingen die je niet mag dat ik het zonde vind om me daar nu al op te korten als er nog niets aan de hand is.
ik heb trouwens wel eens gehoord dat het in de eerste weken van je zwangerschap   nog niet kwaad kan.  

Ik leef ook wel gezond (al zeg ik het zelf). Rook niet, drink zelden (vind het gewoon niet lekker). Krijg dus, nu ik niet drink, ook geen vragende blikken: erg handig!

Eten doe ik ook al gezond. Wel laat ik tussen mn eisprong en mn NOD de ' foute kaasjes' en het rode vlees staan...

Ukkie26

Ik heb het geluk dat ik niet rook en niet drink. Dus krijg ook geen vragende blikken omdat ik het nu laat staan. Verder let ik er wel op wat ik eet. Me echt houden aan de regeltjes wat je beter wel en niet kan eten tijdens een zwangerschap, daar begin ik wel mee als ik zwanger ben. Wie weet hoe lang ik anders allerlei lekkere dingen moet laten staan.

liefs wanda

hoi,

ik ben gestopt met roken.
drink af en toe nog wel een wijntje of biertje.
ik probeerde altijd wel gezond te eten, dus dit is niet veranderd.
ik slik iedere dag vitaminen speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden.
ik sport twee keer per week, maar dit deed ik ook al.
heb dus niet echt veel veranderd.
groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan