Gezonde smashcake zonder banaan

<p>Hoi iedereen! </p><p>Over iets meer dan een maand wordt mijn kleine jongen alweer 1 jaar! Wat gaat het hard ? </p><p>Nu was ik op internet op zoek naar een gezond recept voor een taartje voor hem, maar alle recepten zijn met banaan. Hij is intolerant voor banaan, gister nog eens geprobeerd op advies van het CB en meneertje wordt dan helemaal hyper, onrustig, jengelig en voelt zich helemaal niet lekker. </p><p>Misschien een keukenprinses op het forum met het gouden recept? Hij is gek op: watermeloen, zoete aardbeien, frambozen, appels, bramen, blauwe bes.</p><p>Wij zijn heel bewust als het gaat om zijn voeding, voor onszelf overigens ook. Wij vinden het heel belangrijk om hem een gezond eetpatroon aan te wennen, maar ik gun hem ook zijn eigen taartje waar hij straks lekker mee kan vieslellen.</p><p>Hij heeft geen lactose intolerantie o.i.d.. tot nu toe lijkt het alleen banaan te zijn waar hij niet goed tegen kan</p><p>Dankjewel alvast!</p>
 
Ik had van 2 volkoren eierkoeken de randjes afgesneden (zodat het mooie cirkels werden), met daar tussen en erbovenop naturel kwark en bovenop belegd met fruit wat hij lekker vond (blauwe bessen, framboos, mango). Ging niet helemaal op natuurlijk maar wel groot feest en niet zo'n suikerbom...
 
Misschien iets met zoete aardappel of pompoen? Kun je ook taarten mee maken en die groenten worden ook heel zoet als je ze roostert in de oven.
 
Ja ik dacht ook gelijk aan een pompoentaart (suikervrij). Of een pannenkoekentaart van amandelmeel met fruit ertussen. Of een cake van amandelmeel en dadels, kun je ook leuk aankleden.
Jammer van de banaan, dat is inderdaad wel vaak de gezonde zoetmaker. ? Misschien iets met bieten? Of appel?
 
Wij hebben een grote fruitmarkt gemaakt. Watermeloen als basis en gedecoreerd met allerlei kleuren fruit. Heerlijk vond ze het! En zag er heel feestelijk uit! 

 
Terug
Bovenaan