Klinkt niet superverkeerd hoor.
Ik eet vaak op mijn werk tussendoor wat tomaatjes of paprikaatjes. Thuis lukt dat niet zo, maar daar is er niks anders en kan ik minder makkelijk naar de chippies grijpen. Zijn in elk geval een paar dagen van de week dat ik wat extra rauwkost eet.
Bij de lunch eet ik vaak ipv 3 boterhammen, 2 boterhammen en wat groenten of fruit dat over is. Een bakje broccoliroosjes, wat komkommerschijfjes of een stukje bietenburger is niet mijn favoriet. Maar ik heb nog mn lekkere boterhammen. Dit ben ik gaan doen om het goede voorbeeld aan mn dreumes te geven. Maar het is eigenlijk wel een gewoonte geworden.
Ik ontbijt met yoghurt en granola (die low in sugar variant van eat natural, met noten en zaden, beetje fruit erdoor voor de zoetigheid). Misschien is dat wat voor de afwisseling.
Groenten probeer ik wel altijd bij mijn avondeten te doen. Ik ben niet zo goed in vanalles zelf bedenken, dus ik heb een paar kookboeken en een bakje allerhande recepten voor inspiratie. Alleen maar dingen die binnen 30 min klaar zijn en liefst niet teveel pannen enzo. Die verspakketten van de AH zijn inderdaad fijn. Kunnen wij met zn drieen vaak 2 dagen van eten. Ook zijn er tegenwoordig best wel wat gezondere diepvriesmaaltijden te krijgen.
Als je vlees eet en volkorenproducten, dan zijn peulvruchten geen must.
Een handje nootjes is juist gezond. Zeker als je de ongebrande ongezoute nootjes neemt.
Verder bedenk ik me soms dat mn drie maaltijden gewoon gezond moeten zijn (op de wekelijkse pizza/snackbar dag na). En dat dat is omdat ik voedingsstoffen nodig heb. Lekker is dan mooi meegenomen. Maar zo niet, dan was het in elk geval functioneel. Iets lekkers eet ik bij de tv wel weer ?
En zoals ik zei: niet elke dag gaat even goed. Zolang het de meeste dagen maar zijn.