Gezondheidsverklaring

Hallo medezwangeren,

Even een vraagje. Ik ga over 1,5 week op vakantie naar Turkije. Ik ben dan 24 weken zwanger. Heb ik een gezondheidsverklaring nodig of nog niet. Zoja kan ik deze via de vk krijgen of moet dit via de huisarts. Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik weet niet wat je "nodig" hebt, maar ik zou in elk geval een kopie van je zwangerschapskaart meenemen op vakantie, evenals je ziekenfondsgegevens.
Je hoopt natuurlijk dat het niet nodig is, maar stel dat je daar zwangerschapsklachten krijgt dan is het wel handig dat je je gegevens bij je hebt lijkt me.

Fijne vakantie,

N.
 
Als je met het vliegtuig gaat dan is het verstandig om een zwangerschapsverklaring van de vk mee te nemen omdat ze dan precies weten hoeveel weken je zwanger bent en ze je niet kunnen weigeren.

Fijne vakantie,
 
Hoi,

Ik zou even bij de luchtvaartmaatschappij checken. Normaal is geloof ik dat je tot 30 weken geen verklaring nodig hebt en vanaf die tijd tot 36 weken wel. Daarna mag je niet meer mee.
Maar ik was 28 weken toen ik vloog en ze hebben wel 3 keer mijn verklaringen gechecked (die ik voor alle zekerheid meegenomen had). Mijn buik was ook wel erg groot dus dat heeft er toch ook mee te maken.
Fijne vakantie.
 
Hoi!
Ik kom net zelf terug van vakantie en was blij dat ik mijn zwangerschapsverklaring (van de verloskundige) had meegenomen, ze hebben er 3 keer om gevraagd. En ik ben "nog maar" 24 weken... Zou ik dus wel meenemen, om het risico geweigerd te worden uit te sluiten. Het is sowieso handig om mee te nemen. ALs er zich onverhoopt iets voordoet in het buitenland, heb je in elk geval al je medische gegevens en die van je kindje bij je...
Heel veel plezier en geniet van je vrije tijd!
 
Terug
Bovenaan