gezondheidsvraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve lezers,
Ik heb een kort vraagje, ik ben ruim 8 weken zwanger van ons eerste kindje.
Een vriendin van mij heeft een baby waarbij rsv is vastgesteld, kan iemand mij vertellen of dit schadelijk is voor mijn zwangerschap?
Alvast bedankt

Ja RSV??? is dat misschien het RS Virus????? Als dat het is denk ik niet dat het schadelijk is voor je ongeboren kindje..... Het RS virus is een flinke luchtwegontsteking bij kleine kindertjes ze kunnen er goed ziek van worden en als ze niet meer willen drinken of te wel wanneer ze niet voldoende vocht tot zich kunnen nemen en uit gaan drogen is een opname in ziekenhuis voor hun noodzakelijk.
soms moeten die kleintjes tijdelijk even aan de beademing liggen omdat ze zo zwak zijn geworden.. Dit is soms maar voor een paar daagjes om het lijfje en de longetjes even te ontlasten. Maar volgens mij is het een goede ontsteking van de luchtwegen en is het onschadelijk voor jou.. maar 100% zeker ben ik er niet van.

je bent wel vatbaarder voor infecties vooral voor verkoudheid en je zit er ook wat langer mee dan normaal...... Erg leuk maar niet heus. Vorige keer toen ik nog niet zwager was   heb ik er al 5 weken mee gezeten.... Nu begin ik net aan mijn 2e week en het wordt er niet slechte op vind ik zelf....

gr. Petra

Terug
Bovenaan