gezwollen buik

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik vind het heel informatief en leuk wat hier allemaal te lezen is.
Het is mijn 10e week in mijn zwangerschap en ben ontzettend blij. Volgende week woensdag hebben we voor het eerst een afspraak bij de verloskundige.
Op dit forum las ik dat de meeste vrouwen pas vanaf de 12e week een buikje krijgen, maar ik heb zelf al een aardig buikje. Daar komt nog bij dat met name na het eten een nog grotere buik krijg, alsof ik al halverwege de zwangerschap ben. Na het eten geeft het een gezwollen buik gevoel.
Maar anders is die ook al aardig dik, heeft iemand dit ook en is dit gezond?

Groet, PS
 

Hoi PS

Ten eerste van harte gefeliciteerd!

Ik denk niet dat je je heel erg druk hoeft te maken, bij de 1 is het gewoon sneller te zien dan bij een ander!
zelf kreeg ik pas met 18 weken een buikje, maar daar was ik ook niet zo blij mee want omdat je niks zag geloofde ik bijna niet meer dat ik zwanger was, ik ben nu 24,5 week zwanger en nu kun je het echt goed zin!

geniet er gewoon van!

liefs sarah
 
Hoi PS,

Gefeliciteerd!
Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik ben nu 11 weken zwanger. Ik heb ook al een week of 2 een behoorlijke buik. Het is ons eerste kindje, dus dan kan het zelfs al.
Ik moet morgen voor het eerst naar de vk, dus dan hoor ik zeker of alles goed is. Moeilijk verbergen als het zo snel met je buik gaat!!! Ik ga het van de week aan m'n familie vertellen.
 
Hai,

Ik had het  ook in het begin van de zwangerschap een wat dikkere buik. Dit zijn je darmen die een andere positie gaan kiezen om je baarmoeder meer ruimte te geven.
Zo rond de 12de week was mijn buik weer wat normaler. En pas in week 18 begon mijn buik echt te groeien.

Ik hoop dat  je wat aan deze info hebt.

Groetjes Muts
27+5
 
Hay,

Ik ben nu in de 10de week en heb echt al een behoorlijke buik. Ik zie hem bijna groeien
Veel eten lukt eigenlijk ook niet, want mijn maag is zomaar vol.
Gister had ik ook zo'n gespannen gevoel en dat is er nu nog steeds. En dan steeds met die buik tegen de rand van je buro!
Ik moet nog 3 weken wachten voor ik naar de vk ga, en we willen het dan pas vertellen. Maar je ziet sommige mensen al echt zo kijken... Helemaal met dit warme weer, dan draag je ook wat minder kleding..

Ik vindt het eigenlijk wel leuk, maar hoop niet dat mensen het volgende week allemaal aan me gaan vragen, want nee zeggen wil ik eigenlijk ook niet, en ik heb volgende week de verjaardag van mijn zus en dan is de hele familie er natuurlijk! Mijn moeder keek laatst ook al zo raar toen ik geen bier wilde, dus die vermoedt vast ook wel iets.

groetjes
Klarie
 
lieveklarie, ik ben zelf pas 5 weken en 6 dagen zwanger. Maar ik heb het mijn ouders en zussen zelf wel al verteld mijn schoonouders nog niet, daar wacht ik nog even mee. Bij mijn eerste zwangerschap van mijn zoontje had ik het wel al gelijk ook aan mijn schoonouders verteld maar ja zij  zei  het gelijk tegen iedereen dus nu moet ze maar even wachten. En ja je eigen moeder en zo ja die kan je ook eventueel helpen als je een miskraam krijgt. Maar ja dat is natuurlijk ieder voor zich.

liefs

georgine
 
Ja, ik zou het ook best willen vertellen hoor, maar mijn man wil liever wachten omdat we dan ook wat zekerder zijn dat alles goed is.
Ik heb zelf het gevoel dat het wel goed is, maar hij is wat minder zeker erover.
We hebben trouwens van te voren altijd gedacht dat we het pas na de echo zouden vertellen, helaas duurt dat gewoon heel lang!
Nou, we zijn samen ouder, dus ik moet het nog maar even geheim houden!
Ik heb het al wel aan mijn zus verteld, dat mocht wel, omdat ik het anders echt niet volhield...

groetjes
Klarie
 
Terug
Bovenaan