Gezwollen enkels

Hallo dames,

nog maar 5 weken en dan is het hopelijk zover.Toe nu toe een kwaal-vrije zwangerschap gehad.
Nu heb ik ergisteren in de thuis gewekt met dat warme weer. Meteen dikke enkels. 's ochtends waren ze gelukkig weer weg maar in de loop van de dag kwam het weer terug. Vanmorgen waren ze nog steeds dik en ze worden alleen nog maar dikker.
Nou vraag ik me af of ik nou ECHT vocht vasthoud of dat het komt door het warme week in combinatie met te veel doe (lopen en staan) ?

Ik moet dinsdag naar de verloskundige. Kan ik het haar ook vragen, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.
Hebben jullie er ook last van?

Groetjes Jeanine

Hoi Jeanine.

Ik heb "last" van hetzelfde. Als ik wat drukker ben en het warm weer is houd ik heel snel vocht vast in mijn enkels.Vaak is het na een nacht slapen weer weg, maar  komt het als het warm is in de loop van de dag weer terug. De afgelopen dagen heb ik er helemaal geen last meer van gehad, omdat het weer wat koeler is buiten. Nu het warmere weer  eraan komt zullen  ze wel weer opzwellen (hoop stiekem dat in dan al bevallen ben maar ok..).
Tip: goed blijven drinken en vaak met je voeten omhoog, dat helpt bij mij goed.

Groetjes Eva
39 wkn en 4 dgn zwanger

Hallo,
Ik heb het ook gehad in al mijn zwangerschappen. Met name bij warm weer. Ik kon op een gegeven moment helemaal niet meer in mijn schoenen en moest op badslippers lopen. Maar ook mijn handen en vingers waren opgezet. Na de bevalling was ik het gelukkig allemaal kwijt.
Succes met de laatste loodjes!!
Groetjes, Mam_van_3

Ik heb daar nu sinds een paar dagen ook last van. na een nachtje "slapen", wat je slapen noemt met 33 weken zwanger zijn van een tweeling, is het wel weer minder.
Het kan toch verder geen kwaad, of wel? Als het te heftig wordt kan je je schoenen niet meer aan maar verder is het toch niets? Of wel?

Hallo,

Trost je.....Ik heb dit al sinds week 15 en ik ben nu 18 weken zwanger. Bij is het de combi van het week. Dikke enkels en dikke vingers.
Maar ik heb er geen last van dus dat scheelt weer is alleen onhandig met schoenen en zo. Weinig charmant mijn sportschoenen maar dan hou ik het wel beperkt.

Liefs moi28

Hoi meiden,

Ik ben nu 33 weken 3 dagen en heb soms last van dikke enkels. Bij mij is het een combinatie van verkeerde schoenen (moet andere kopen, maar waar haal ik de tijd vandaan, haha) het warme weer en teveel lopen en staan!
Ik loop nu op slippers en dan heb ik er minder last van!

Als ik heel erge dikke enkels heb, dan pak ik meestal even het voetenbad en daar doe ik dan handwarm water in en bubbelen maar! Dan trekt het bij mij zo weg!
Ook na een nachtje slapen met de voeten iets hoger als mijn bips wil goed helpen, dan heb ik weer hele mooie slanke enkeltjes, haha!

Ik moet zeggen dat ik er geen echte last van heb, het enige is dat mijn enkels dan dikker zijn als mijn schoenen en dat is geen gezicht, verder doet het geen pijn ofzo!

Over dat slapen, ik kan me voorstellen dat het met een tweeling nog zwaarder is, ik heb nu al erg moeite om in slaap te vallen, en dan valt mijn buik echt mee met 33 weken ruim...

Liefs
Sas

Hallo dames,

vandaag bij de verloskundige geweest.
Schijnbaar is het een combinatie van dingen.

Advies :
Voeten s avonds hoog leggen
drink veel water. Minimaal 2 liter per dag. Dat helpt je lichaam om het vocht af te voeren. ( een beetje vreemd, je houd vocht vast en me moet zoveel mogelijk vocht drinken. maar oke dan)
Kijk uit met te veel zout
En eet dingen die vocht afvoeren zoals komkommer, bieslook, annanas en brandnetel-thee.

Of het werkt weet ik niet. Ik doe liever een schiet-gebedje dat het niet echt warm gaat worden, hahaha

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan